Σκάφανδρο κατάδυσης...
Εδω που έφτασε η χώρα, η ηθική, το ηθικό, η οικονομία, το χρηματιστήριο, η τσέπη μας...
Λίγα λόγια για εμένα
sharelolder-cs . κατά κόσμον Χρήστος. Μετά απο τόσο καιρό στο φορουμ και τόσα posts, με ξέρετε αρκετοί, οι περισσότεροι ....
(διαβάστε περισσότερα)
Don't follow me. I'm lost too...
·Το πληκτρολόγιο της ξανθιάς γραμματέως και άλλα εύθυμα....
·Φορέστε το (ενίοτε τολμηρό) χιούμορ σας...
·Για τους φυλακισμένους...
·Γυναικείος χαρακτήρας
·Αμοιβαία δώρα...
·Η απόδειξη για τη κλιματική αλλαγή
·Ομερ-Πριόνης
·Γκίντερ Φερχόιγκεν: ΑΜΑΝ
·Μη πάει ο νους σας στο πονηρό...
·Εύα for ever !
·Απόκλιση 180 μοιρών
·Σκανδαλι-στικά όνειρα...
·Ντόρα, δώστα όλα....
·τραγούδια απο το You Tube
·Prive σελίδα, AΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ KAI ΜΟΝΟ για τον Θρασσάκο (μη μπείτε οι υπόλοιποι)...
·Ο καφές είχε τη δική του ιστορία...
·Γελάνε και τα αυτιά του Γιωργου που φεύγει...
·Δώστε τόπο στα νιάτα και υπουργεία στους σαραντάρηδες
·Για τα μάτια του OTE...
·Please ask Monica for details....
·Κάπου μπροστά θα είναι το πράσσινο....
·Σκέψεις που κάνεις όταν είσαι "μαύρος" και "στη γωνία".....
·Προβληματισμοί...
·Γιατί ζορίζεστε;
·Ευχαριστίσατε τον Κύριο ημών...
·Χιουμορ απο τον Αρκά
·Οταν έχεις μεγάλη ιδέα για τον εαυτό σου...
Σύνδεσμοι


Λάθη στη στρατηγική "buy & hold"
1670 αναγνώστες
Κυριακή, 18 Οκτωβρίου 2009
19:58

 

Έλεγα χτες βράδυ στο blog του Χάρου ότι «ένα πράγμα που θέλω να θίξω στη στρατηγική "buy & hold" είναι ότι σε κάνει να χαλαρώνεις στη παρακολούθηση του χαρτιού ή του χαρτοφυλακίου με αποτέλεσμα να χάνεις "κλασικά" σημεία εξόδου» που θα σου έδιναν thn ευκαιρία για ένα καλό trade.

Σε κάνει πιο αργό στις αντιδράσεις.

 

Ο γράφων,  όντας “risk averse” χαρακτήρας,  υπήρξε για χρόνια οπαδός και θιασώτης της στρατηγικής  "buy &  hold". Το 85% του χαρτοφυλακιου ήταν σ αυτή τη λογική.

 

Αγόραζα κυρίως σε δύσκολες χρηματιστηριακά εποχές,  διάφορες θεμελιωδώς φτηνές εταιρείες, με σοβαρή διοίκηση και καλή εταιρική πορεία, συνήθως και με ενδιαφέρον μέρισμα, και κάποια επαρκή εμπορευσιμότητα  και περίμενα την αποκατάσταση της κεφαλαιοποίησης τουλάχιστον στο fair, (δικαιη αποτίμηση)  ή το φούσκωμα λόγω του growth στο διάβα του χρόνου.

 Ήμουν κυριολεκτικά share-holder,  ήτοι διακρατητής μετοχών...

 

Για να είμαι ειλικρινής περίμενα να πουλήσω σε περιπτώσεις ένδειξης  παραλογισμού των τιμών όπως πχ το 1999 ή εν πάσει περιπτώσει σε τιμές που όχι μόνο δεν θα με ενδιέφεραν να αγοράσω αλλά  δεν θα ήταν ανεκτές ακόμα και για διακράτηση.

 

Κάποτε βέβαια ερχότανε άνοδος στις μετοχές μου, μερικές φορές και αξιόλογη, ίσως περισσότερο γιατί ανέβαινε όλη συλληβδην η αγορά, παρά διότι διείδε ότι τα συγκεκριμένα χαρτιά ήταν φτηνά και αποφάσισε να τα αποκαταστήσει.

Ενίοτε ακόμα και τότε τα χαρτιά αυτά δεν είχαν υπερβολική αποτίμηση σε σχέση με τα επίπεδα γενικότερα της αγοράς, μπορεί τότε πχ να έφταναν ένα P/E γύρω στα 15,  ενώ η θετική ψυχολογία λόγω της ανόδου, και οι διαφαινόμενες θετικές επιχειρηματικές προοπτικές τους λόγω του βελτιωμένου γενικότερου κλίματος στην αγορά,  συχνά με απέτρεπαν και τότε να πουλήσω. Αποτέλεσμα συχνά να εγκλωβίζομαι στις πτώσεις χωρίς να έχω επαρκώς ρευστοποιήσει.

Βέβαια δεν πάθαινα μεγάλο κακό γιατί οι εταιρείες ήταν καλές και κάποτε η αγορά ξανανέβαινε…Όπως καταλαβαίνετε όμως, προ έτους τη πλήρωσα ακριβά αυτή τη νύφη γιατί άργησα να βγώ θεωρώντας στην αρχή οτι ήταν άλλη μια συνήθης κρίση.

 

Η στρατηγική λοιπόν "buy &  hold" έχει το κακό ότι σε βάζει να βλέπεις θεμελιωδώς το χαρτί.  Που σημαίνει ότι κοιτάς και αξιολογείς που και που τη τιμή του, σε σχέση με τζίρους, κερδοφορίες δανεισμούς και προοπτικές- και τις ειδήσεις  της εταιρείας. Δεν το κοιτάς κάθε μέρα αφού τα θεμελιώδη δεν θα μεταβληθούν ουσιωδώς μέσα σε δυο βδομάδες ή και σε ένα μήνα. Άλλωστε θεωρείς ότι δεν σε ενδιαφέρουν οι μικροδιακυμάνσεις.

Ένα δεύτερο κακό είναι ότι μπορεί η μετοχή ή ακόμα και η ολη αγορά να δείχνει με ιστορικά δεδομένα φτηνή αλλά οι προοπτικές της εθνικής ή της παγκόσμιας οικονομίας να είναι ασχημες ή να συμβαίνουν άλλοι παράγοντες άσχετοι με την εταιρεία και την αγορά που ομως επηρρεάζουν την αξία και τη τιμή της.

 

Τελικά αποδεικνύεται πολύ σημαντικό για το πότε πρέπει να πουλάς (και να αγοράζεις βέβαια) είναι όχι μόνο η τιμή ως απόλυτο μέγεθος σε σχέση και συγκριση με την θεωρούμενη αξία της εταιρείας, και της φάσης του κύκλου της αγοράς κλπ,  

 αλλά και ο τρόπος και η ταχύτητα που φτάσαμε σ αυτή τη τρέχουσα τιμή,  οι όγκοι που γίνονται παραλλήλως, τι κάνει η υπόλοιπη αγορά  κλπ.

Αυτό το δείχνουν οι  ιστορικά προηγούμενες τιμές, και το διάγραμμα της.

 

Στην ίδια ακριβώς τιμή,  μπορεί θεμελιωδώς μεν  να είναι φτηνό το χαρτί, και όμως να πρέπει απ την άλλη να πουλήσεις για τεχνικούς λόγους ή και το ανάποδο.

Κι όχι μόνο αυτό, αλλά στην ίδια ακριβώς τιμή, -σε διαφορετικές όμως χρονικές στιγμές-  μπορεί να πρέπει τεχνικά, ανάλογα με το διάγραμμα,  να αγοράσεις, ή να μη κάνεις τίποτα ή να πουλήσεις (χωρίς να έχει αλλάξει  κάτι σημαντικά στη πορεία λειτουργία και κερδοφορία της εταιρείας και της αγοράς.)

 

Τεχνικά κοιτώντας τα πράγματα δεν σε ενδιαφέρει, σου είναι αδιάφορο αν η εταιρεία είναι ο ΟΤΕ ο ΕΛΛΑΚΤΩΡ ή ο ΦΟΥΦΟΥΤΟΣ και αν είναι φτηνός ή ακριβός θελελιωδώς. Σε ενδιαφέρει μόνο ο τρόπος και η ταχύτητα που φτάσαμε σ αυτή τη τιμή, το περιθώριο που πιστεύεις ότι έχει η κίνηση σε σχέση με το ρίσκο.

 

 

Ενα πρόσφατο παράδειγμα που αναλύεται παρακάτω είναι ο  ΟΤΕ.

 

Απο την αρχή του χρόνου και επι μήνες η μετοχή του οργανισμού τηλεπικοινωνιών, συσώρευε μεταξύ των μπλέ γραμμών αντιστασης (άνω μπλέ) και στήριξης (κάτω μπλε) κάνοντας το ποστάλι 10-12 ευρώ κάμποσες φορές. Στο διάγμαμμα εχουμε επίσης με κόκκινη καμπύλη  τον κινητό μέσο 30 ημερών και απο κάτω απ το διάγραμμα τον RSI (14).

Παρατηρούμε οτι όταν η μετοχή έφτασε τη Τρίτη τα 12,5 ευρώ μετά τη διάσπαση της αντίστασης, το έκανε με τόσο δυναμική και γρηγορη κίνηση που ο RSI  βρέθηκε πάνω απο το όριο  70 για πρώτη φορά σε τόσους μήνες, ενω ξαναγυρισε την επομένη μέσα στη περιοχή 30-70 (ενδειξη πώλησης) ενώ και η αποσταση του διαγράμματος της μετοχής απο τον ΚΜΟ 30 ήταν τόσο μεγάλη  που προδίκαζε επιστροφή της μετοχής πλησιέστερα στον ΚΜΟ, οπως συνέβη και κάθε άλλη φορά όταν στο διάγραμμα ανοιξε τόσο η απόστασή τους.

Για να μη περιπλέξω το διάγραμμα, και επειδή οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν καλά τεχνική ανάλυση δεν παραθέτω και τα Bollinger Bands, πάντως αν τα έβαζα θα βλέπατε οτι η μετοχή κινείτο ανοδικά έξω απ την άνω μπάντα πρώτη φορά στους μήνες αυτούς. Ενδειξη πολύ γρηγορης κίνησης, ενώ η επάνοδος μέσα στη μπάντα (οπως συνέβη) είναι επίσης σήμα πώλησης.

Ακόμα και σε candlesticks έχουμε σχηματισμό bearish harami, και σημαντικό: έχουμε μέχρι τη Τρίτη μείωση του όγκου για 3 επάλληλες συνεδριάσεις ενώ το χαρτί ανεβαίνει, ενδειξη οτι δεν ανεβαίνει απο αύξηση της ζήτησης, έχουμε επίσης ανω σκιά και μικρότερο κερί και μικρότερο σώμα στις 12 Οκτωβρη Δευτέρα σε σχέση με τη προηγούμενη παρασκευή παρ όλο το gap.

Ολα αυτά και άλλα τεχνικά που δεν αναφέρω για να μη σας κουράσω, όπως το οτι τη Τρίτη άνοιξε ψηλά και έχανε έδαφος η μετοχή άρα θα είχαμε κοκκινο κερί γι εκείνη τη μέρα, όλα ήταν επαρκείς ενδείξεις για ασφαλή πώληση ΟΤΕ τη Τρίτη κοντά στο 12,5.

Ο γράφων το έκανε, ασχέτως αν πιστευει οτι θεμελιωδώς ο ΟΤΕ δεν είναι ακριβός στα 12,5 σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά. Η συνέχεια επι του διαγράμματος...

 

 

 Kαι κατά Jorgos (βλέπε στα σχόλια)

 

Σχόλια

18/10 21:16  jorgos
και αν κάνει pullback?
18/10 22:27  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
Χρήστο συμφωνώ για τα περί πώλησης. Πάντως τον ΟΤΕ θα τον πάρω ξανά αν πέσει κάτω από τα 11...
18/10 23:12  shareholder-cs
Κοιτα Jorgos, ενα χαρτί δεν διορθώνει μόνο σε βάθος τιμών, μπορεί και να διορθώνει πλάγια, δηλ σε χρόνο, με μικρή μόνο υποχώρηση στη τιμή.
Το δευτερο είναι μια σοβαρή πιθανότητα στη περίπτωση του ΟΤΕ που εξετάζουμε.
Δηλαδή καλά κάναμε και βγήκαμε στα 12,5 αλλά επανεξετάζουμε καθημερινά τη στάση μας με βάση τη συμπεριφορά του χαρτιού κοντά στη -πιθανότατα πλέον- μπλέ στήριξη (η πρώην αντισταση αφου διασπάστηκε και μειναμε απο πάνω τουλάχιστον 5 συνεδριάσεις μάλλον πλέον λογίζεται για στήριξη).
Βέβαια σημείωσε οτι η κλίση αυτής της στηριξης είναι αρνητική δηλαδή ελαφρώς καθοδική που σημαίνει οτι μπορεί ο ΟΤΕ να μην υποχωρήσει ουσιαστικά κάτω απο τα 12, (ισως μέχρι 11,86) αλλά να αναλλωθεί για καιρό να συνηθίσει να είναι πάνω απ εκεί πριν κάνει δοκιμές για ψηλότερα..
Ωστε να εκλογικευτούν οι ταλαντωτές, να πλησιάσει και ο ΚΜΟ...
Επι του παρόντος μπορεί να μη πήραμε σπουδαίο κέρδος
18/10 23:17  shareholder-cs
αλλα μπορούμε να ξαναμπούμε κάποια απ τις επόμενες συνεδριάσεις, καλύπτοντας τις προμήθειες. Επι του παρόντος δεν κινδυνεύουμε άμεσα να φυγει ψηλότερα, ενω είμαστε με μετρητά σε μια αγορά που διορθώνει γενικότερα.
18/10 23:30  shareholder-cs
Σόλωνα το που πρέπει να το ξαναπάρεις θα στο πει το χαρτί, δεν θα το ορίσεις εσυ.Ενδεχομένως το σωστό να είναι να το ξαναπάρεις ακριβότερα απο κει που ενδεχόμενα πούλησες.
Επι του παρόντος το 11 είναι μακρυά με κυάλια. Αν σκόπευε να πάει εκεί που λες και μάλιστα γρήγορα, δεν θα σπαταλούσε τόσες μέρες στη περιοχή 12,15-12,50 -νάσαι σίγουρος γι αυτό.
Οταν πούλησα στο 12,50 το έκανα γιατί ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ δεν είχε περιθώρια για ψηλότερα, -και όντως αποδείχτηκε- αρα καλύτερα να είμαι με λεφτά αντι με χαρτιά. Τοσο απλό.
Το τι θα γίνει όμως, περιμένουμε να το ακούσουμε απ το χαρτί και μόνο. Οτι και να λέμε εμείς, περισεύει...
18/10 23:37  shareholder-cs
Επειδή αρχίζουμε να το εξειδικεύουμε στο συγκεκριμένο χαρτί, και βλέπω το διαβάζουν το θέμα αρκετοί, εννοείται παιδιά οτι εγω σας παραθέτω απλώς τη γνώμη μου.
Εσείς αποφασίζετε, μη γράφω τωρα τα γνωστά disclaimer, μεγάλα παιδιά είμαστε όλοι, και ο καθένας έχει την ευθυνη των αποφάσεων του.
18/10 23:49  shareholder-cs
Προσέξτε οτι τα πρόσφατα κεριά, ιδίως τα πρασινα έχουν μεγάλες πάνω και κάτω σκιές και μικρά σώματα, ενδειξη οτι η αγορά δεν εχει σαφή αντίληψη τι να κάνει με το χαρτί, αμφιταλαντεύεται.Πάντως ακόμα δεν το έχει αποφασίσει για περαιτέρω άνοδο.

Απ την άλλη, αυτή τη φορά έχουμε "κρατήσει" πιο ξεκάθαρα απ τις προηγούμενες φορές που βρεθηκαμε πάνω απ τα 12 ευρώ..
18/10 23:54  jorgos
shareholder, δεν έχω οτε, αλλά επειδή μου αρέσει η Τ.Α. κοίταξα λίγο το διάγραμμα. Άποψή μου: έχει μπει σε ανοδικό κανάλι από τα μέσα Αυγούστου. Γύρω στα 12 θα πλησιάσει την κάτω πλευρά του καναλιού, οπότε θα ξαναγίνει "αγοράσιμος". Η στιγμή που πούλησες ήταν πολύ καλή.
19/10 01:58  haros
ναιν,ναιν,ΟΤΕ μπαουλεν...
(εσενα σολωνα θα σου ξηγησω οταν ερθεις στην ταυροσπηλια...θα φτιαχνεις φρεντο για ενα μηνα...)
19/10 02:01  favlos
ο φρέντο έχει 500 θερμίδες.καλύτερα να φάω 4 κομμάτια μουσακά...;)
19/10 02:03  shareholder-cs
Ξέρετε κυριε Χάρο μου... μα δεν... να εγω, να...με παρέσυρε το φιδάκι ο Διαμαντής, φτου κακά, απεταξάμην, θα παντρευτώ τα ΟΤΕ-δάκια μου μέχρι δευτέρας παρουσίας...
(είναι να του πας κόντρα, χάρος είναι αυτός, LOL)
19/10 02:04  Ydroxoos
εγω που οταν συμετεχω στα του φορουμ και στα γνωστα μπλογκια τρωο μερεντα μπορω να ερχομαι η απαγορευεται?
19/10 02:06  haros
χαχαχα,επειδη τωρα δεν εχω εμπνευση,επιφυλασσομαι για το θεμα που εβαλες.μια ενσταση ομως,οχι<<λαθη>>,αδυναμιες ειναι ισως η σωστοτερη εκφραση,απο αυτες φιλε χρηστο,εχουν(δυστυχως)ολες οι επενδυτικες στρατηγηκες,γιαυτο και υπαρχουν οι αγορες.αν υπηρχε στρατηγικη που σχεδον παντα να κερδιζεις(οτι και αν συμβει),τοτε θα την ακολουθουσαν ολοι..επιφυλλασομαι,οπως ειπα,καλη νυχτα.
19/10 02:11  shareholder-cs
Λοιπόν για τον φίλο Jorgos: προφανώς εννοείς αυτό που ανέβασα στο δεύτερο διάγραμμα. Δεν διαφωνούμε, αυτό είναι το βραχυχρόνιο που βλέπει ο οποιοσδήπεοτε τεχνικός αναλυτής, αλλά βλέποντας μόνο αυτό δεν πουλάς στα 12,5 για να μπείς στα 12. Δεν αξίζει το μπές-βγές. Αλλωστε τον Μαιο οπως έχω σχεδιάσει , ενα ανάλογο μικρότερο ανοδικό κανάλι το έσπασε πολύ νωρίτερα.
Σίγουρα στα 12 είμαστε στη τσίλια για να δούμε τις διαθέσεις του χαρτιού και αναλόγως να πράξουμε δηλ να μείνουμε σορταρισμένοι ή να επιβιβαστούμε ξανά.
19/10 02:13  favlos
επιτρέπεται επιτρέπεται..και ψυγείου μάλιστα..;)
19/10 02:17  shareholder-cs
Μα φυσικά χάρε μου, ακόμα και μετρητά λεφτά να έχεις, κασσέρι δηλαδή, κι αυτό έχει τα ρίσκα του, γαμώτο.
Ολα είναι σχετικά (Αινσταιν)
Τα πάντα ρει (Ηρακλειτος)
Ολα είναι ατμός (Βέγγος)
ΛΟΛ, καλό βράδυ.
19/10 02:19  Ydroxoos
Η παρασταση δεν τελειωνει αν δεν βγει η Χοντρη στην σκηνη(Μιχαλης)
19/10 04:41  jorgos
Αγαπητέ shareholder χαίρομαι που συμφωνούμε. Αν και ένα κανάλι διάρκειας 2 μηνών περίπου μπορεί να χαρακτηρισθεί βραχυχρόνιο; Στο εβδομαδιαίο φαίνεται καλά η ζώνη συναλλαγών 10-12 ευρώ που αναφέρεις.

Όπως και να έχει το θέμα δεν έχω οτε για δύο λόγους:
α) έχω σπουδάσει και δουλέψει πολλά χρόνια στη Γερμανία σε μεγάλες εταιρίες και δεν τους πηγαίνω και πολύ. Αν και κάθε κανόνας έχει και τις εξαιρέσεις του.
β) οι Γερμανοί (και όχι μόνο) δουλεύουν πολύ πιο ορθολογικά από εμάς. Δεν κρύβουν προβλήματα κάτω από το χαλί, δεν ωραιοποιούν ισολογισμούς όσο εμείς, περιορίζουν την κοινωνική πολιτική όταν είναι σε βάρος της εταιρίας, κλπ. Όπως η Εμπορική, η Γενική κά, έτσι και ο ΟΤΕ είναι σε μία φάση εξυγίανσης. Η εξυγίανση αυτή έρχεται σε πολλα σημεία σε αντίθεση με την δική μας νοοτροπία και την κοινωνική (=ψηφοθηρική) πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης. Θα πετύχει η εξυγίανση αυτή;

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία και την ανταλλαγή απόψεων.
19/10 07:58  PREMIUM

Δε μου λες Χρήστο...

Οι εικονιζόμενοι πάνω στη...μπάρα μήπως είναι εργαζόμενοι στο κτίριο του ΟΤΕ στο Μαρούσι επιφορτισμένοι να το φωταγωγήσουν κατάλληλα για να φαίνεται από μακριά το χριστουγεννιάτικο δέντρο, όπως...ΤΟΤΕ ;-)

Καλημέρα ΠΑΝΤΑ με χαμόγελο !
19/10 08:09  PREMIUM
jorgo...

Διαφωνώ ότι ωραιοποιούμε ισολογισμούς σε σχέση με τους Γερμανούς...

"Λεπτομέρεις" απόψε τα...μεσάνυχτα με το νέο χρηματιστηριακό δείκτη ως αρχηγός του φορουμκού κινήματος θα καθιερώσω για πολλές..."περιπτώσεις" ! :-)
19/10 08:49  shareholder-cs
Καλημέρα.
Γιωργο για τον οπαδό του "buy and hold" οι δυο μήνες είναι βραχυχρόνιο διάστημα. Αλλιως τι εννοούμε με το hold?
Οι αλλαγές σε ένα οργανισμό θέλουν καιρό οπως λές κι εσυ, ή οταν αγοράζεις σε μια αγορά που τρέχει αίμα, θέλει υπομονή.
Ο shareholder κρατά τίτλους για διαστηματα τουλάχιστον ενός-ενάμιση έτους. Προσωπικά έχω κρατήσει μερικές μετοχές ακομα και πάνω απο δεκαετία...
19/10 09:00  shareholder-cs
Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι οτι οταν "τη παντρευεσαι τη μετοχή" οχι μόνο δεν κοιτάς τακτικά το διαγραμμα (οπότε χάνεις περιπτωσεις που έπρεπε να ζητήσεις διαζυγιο), αλλά τελικά όπως συμβαίνει και με τη ζωή, τη συνηθίζεις και την αγαπάς και δεν θες εύκολα να την αποχωριστείς.
Στη ζωή δεν είναι κακό, αν είσαι πάνω απο 30 ετών δε μπορεί να γυρνάς κάθε μήνα με άλλη γυναίκα, αλλά στο χρηματιστήριο;

Αν καταφέρεις να βγάζεις 3-4 φορες το χρόνο απο ένα 5% κεφαλαιακό κέρδος, είσαι μια χαρά. Αλλοι για να βγάλουν 15-20% στο κεφάλαιό τους έχουν ανοίξει μαγαζιά, με υπαλλήλους, εφορίες, υποχρεώσεις, και δέκα-δώδεκα ώρες καθημερινά εκεί.

Οχι μ'ένα PC, μια σ΄υνδεση internet κι ένα τηλέφωνο απ το σπίτι ...
Αλλά οι δέκα-δώδεκα ώρες καθημερινά χρειάζονται κι εδω αν θες να είσαι ενήμερος του τι συμβαίνει και να στηνεις και ξώβεργες...
19/10 09:01  jorgos
shareolder, ok. Έχω δύο απορίες.

α) τι σε ώθησε να αγοράσεις οτε; Εκτός και εάν κατείχες τις μετοχές από παλαιότερα (πριν το γύρισμα του Μαρτίου 09)

β) σαν μακροχρόνιος επενδυτής γιατί κοιτάς το ημερήσιο διάγραμμα;
19/10 09:16  shareholder-cs
Premium οι μάγκες πάνω στη δοκό είναι βεβαίως οι "builders of New York" της δεκαετίας του 30.
Απίστευτη άνεση κατασκευάζοντας πχ τον 50 όροφο του Empire state Building στα 150 μέτρα ύψος...Εγω ούτε για ολόκληρο χαρτοφυλάκιο δεν ανέβαινα εκεί..

Δες μερικές ακόμα φωτό να σου φυγει κυριολεκτικά η ψυχή
http://www.scienceandsociety.co.uk/results.asp
γράψε στο search "building new york"
19/10 09:36  PREMIUM

Αφού έχεις μεγάλο χαρτοφυλάκιο γιατί να..."ζοριστείς", Χρήστο ;-)

Έτσι είναι αυτά ! :-)

Φαντάσου να φτάσει και το χαρτοφυλάκιό μας σε τέτοια...ύψη ! :-)

Εκεί να σε δω τί hold θα...κάνεις από την...υψοφοβία ! :-)
19/10 10:17  shareholder-cs
Τα αγόρασα; Μίζα ήταν φίλε μου, εγω τα πιάνω σε μετοχές...ΛΟΛ

Κοιτα Γιωργο, ο ΟΤΕ είναι βασικό χαρτί στο Ελληνικό χρηματιστήριο.
Είναι μια εταιρεία που ξέρεις οτι θα υπάρχει και μετά 5 χρόνια, βασικό πράγμα για κάποιον που είναι μακροχρόνιος. Επίσης ο έντονος ανταγωνισμός τον έχει εξορθολογήσει. Οταν προ έτους δεν ήξερες τι γίνεται με τις τράπεζες, δεν είχες μπουσουλα για τις επισφάλειες και τη βιοσιμότητά τους, ήταν ένα σχετικά ασφαλές λιμάνι.

Η μετοχική σχέση με τους Γερμανούς πονάει αλλού, οτι θα βγάζουν έμμεσα ένα μέρος των κερδών στη μητρική με το να του πουλάνε κάπως ακριβούτσικα εξοπλισμό και υπηρεσίες. Και απ την άλλη εξασφαλίζουν έτσι σε επίπεδο μητρικής τις καλύτερες δυνατές τιμές απο προμηθευτές, λόγω του τεράστιου όγκου των παραγγελιών.

Οι Γερμανοί είδαν σε εθνικό επίπεδο τον ΟΤΕ σαν ένα καλό πελάτη που τον προσδένουν στη παραγωγική μηχανή της Γερμανίας αντί να τον αφήσουν να αγοράζει κυκλώματα απο Κινέζους και Κορεάτες. Γιατί νομίζεις όλο το πολιτικό σύστημα έκανε ή ανέχτηκε πραξικοπήματα τυπου 20% στη ΜΙΓ και τον οδήγησε δεμένο χειροπόδαρα στους Γερμανούς; Γιατί δεν τους υποχρέωσε σε δημόσια πρόταση;
Ε τόσες μίζες σε τόσα κόμματα και τόσους πολιτικούς είχαν ρίξει οι άνθρωποι...Ακόμα και σ αυτές τις δουλειές, υπάρχει κάποια μπέσσα, δεν στέκονται σε μια μόνο δουλειά, καταλαβαίνεις...Ασε που τους Γερμανούς τους έχεις και μέσα στην ΕΕ ανάγκη σε πολιτικό επίπεδο ως χώρα...
19/10 10:23  shareholder-cs
Με τσιγκλάτε όμως και σχολιάζω πέραν του θέματος.
Το θέμα είναι: "δεν παντρευόμαστε τα χαρτιά μας"
19/10 11:22  jorgos
Αγαπητέ shareholder σε ευχαριστώ άλλη μία φορά για την πραγματικά ευχάριστη επικοινωνία, και σου εύχομαι κάθε επιτυχία στις επιλογές σου. Δεν προλαβαίνω να σου μεταφέρω κάποιες δικές μου απόψεις, πρέπει να προλάβω την πτήση μου για Ζυρίχη.
19/10 11:25  shareholder-cs
Πούλησες και τα πάς στη μπάνκα τη σωστή ε;
LOL ;-)

Ευχαριστώ κι εγώ, καλό σου ταξίδι.
19/10 12:05  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
Χρήστο σαφώς και δεν τα παντρευόμαστε.
Εγώ τουλάχιστον σχεδιάζω να την κάνω με ελαφρά πηδηματάκια στο πρώτο καλό γύρισμα προς τα πάνω...
19/10 13:20  KYRIAKOS.ARISTOS
Σωστη ψυχραιμη αντιδραση χωρις συναισθηματισμουσ.
μου ταιριαζει απολυτα στη λογικη μου.
παρε 5*
19/10 13:49  KYRIAKOS.ARISTOS
Ειναι στ αληθεια τοσο προβλεψιμος ο οτε?
αν ναι τοτε ο χάρος χανει κερδη τρελα!
19/10 14:16  shareholder-cs
Kυριάκο το πιθανότερο σενάριο των επομένων ημερών κατά τη γνώμη μου για τον ΟΤΕ οπως ηδη εχω σημειώσει στα σχόλια, είναι η πλαγιοσυσσώρευση στα παρόντα επίπεδα.Εκτός κι αν τρελαθεί η αγορά συνολικά, οπότε θα ακολουθήσει αναγκαστικά αλλά χωρίς να πρωταγωνιστεί στην άνοδο (οπως σήμερα πχ).

Οταν έχεις αποκλείσει το άμεσο ανοδικό σενάριο, με το να βγείς προφυλάσσεσαι απ το καθοδικό, και έχεις ρευστότητα για κανένα κούρσο σε άλλη μετοχή που αναπνέει πιο ανοδικά.
19/10 15:25  shareholder-cs
Το σημερινό δυνατό ανοδικό τράβηγμα των τελευταίων 2 ωρών θα μας έκανε ενδεχομένως να ξαναμπούμε στο χαρτί (γιατί σίγουρα δεν δείχνει να εχει -αυτή τη περίοδο- περιθώρια για αρκετά χαμηλότερα).
Με προβληματίζει όμως οτι η ανοδική κίνηση δεν συνοδεύεται απο αντίστοιχα ισχυρό για τα στάνταρ του ΟΤΕ όγκο.
Ενάμισι εκατ. κομμάτια είναι ένας πολύ συνήθης όγκος για τη μετοχή και μάλλον η άνοδος είναι short squeeze παρά γνήσια τοποθέτηση. Αλλωστε και το βάθος των πωλητών είναι μεγαλύτερο απ των αγοραστών και δεν υπάρχουν πακέτα. Ιδωμεν το κλείσιμο και την αυριανή συνεδρίαση...
19/10 15:35  KYRIAKOS.ARISTOS
Συμφωνω και παλι.
δεν ανεβαινει με ογκο γιατι οι πολλοι αγοραζουν τραπεζεσ.
λιγοι ασχολουνται με αλλα χαρτια ακομα και με τον οτε.
μου φαινεται πως λιγοι ειναι και αυτοι που πουλανε.
ετσι για να γινεται παιχνιδι.
19/10 15:38  anathema_g13
Εγώ νομίζω ότι υπάρχουν χαρτιά για διακράτηση και χαρτιά για trading. Τον ΟΤΕ για trading δε θα τον επέλεγα. Στον ΟΤΕ όμως με καλή τιμή εισόδου (όπως ήταν εδώ και κάποιους μήνες) νομίζω μπορεί να κάτσει κανείς διακρατώντας, ιδιαίτερα όταν η αγορά τον φοβίζει για την πορεία της.
Ας πούμε, σκέφτεσαι επανείσοδο στο χαρτί υψηλότερα από την τιμή που πούλησες λίγες συνεδριάσεις πριν. Αν στη διαφορά προστεθούν οι προμήθειες τότε υπάρχει ποσοστιαία μια μεταβολή που μάλλον αποδεικνύει ότι δεν άξιζε τον κόπο το trade.
19/10 15:43  KYRIAKOS.ARISTOS
@ αναθεμα
εαν συνεχισει πανω...
19/10 15:45  KYRIAKOS.ARISTOS
Συμφωνω και παλι.


Το σημερινό δυνατό ανοδικό τράβηγμα των τελευταίων 2 ωρών θα μας έκανε ενδεχομένως να ξαναμπούμε στο χαρτί (γιατί σίγουρα δεν δείχνει να εχει -αυτή τη περίοδο- περιθώρια για αρκετά χαμηλότερα).


δεν ανεβαινει με ογκο γιατι οι πολλοι αγοραζουν τραπεζεσ.
λιγοι ασχολουνται με αλλα χαρτια ακομα και με τον οτε.
μου φαινεται πως λιγοι ειναι και αυτοι που πουλανε.
ετσι για να γινεται παιχνιδι.
19/10 15:47  anathema_g13
KYRIAKOS,
το επιχείρημά μου έχει να κάνει με μεσοπρόθεσμη πορεία. Τα πτωτικά περιθώρια του ΟΤΕ είναι ακόμα μικρότερα από τα ανοδικά του κατά τη γνώμη μου. Αυτό που λέω είναι ότι, ας πούμε, στις τράπεζες μπορεί να γίνει πολύ πιο γρήγορο και αποδοτικό trading σε σχέση με αργές μετοχές όπως ο ΟΤΕ. Με αυτή τη λογική δε με πολυνοιάζει αν ο ΟΤΕ θα είναι αύριο ή μεθαύριο θετικός ή πτωτικός.
19/10 16:00  KYRIAKOS.ARISTOS
@ αναθεμα
ποσοστο του κεφαλαιου σου στον οτε?
19/10 16:21  anathema_g13
Μικρό, γύρω στο 7%
19/10 17:09  shareholder-cs
Anathema o OTE είναι και για trade, προσφάτως εκανε πολλές φορές δρομολόγια των 1,5-2 ευρώ που είναι σχεδόν 15-20% . Απλά τωρα επιχειρήσαμε να τοποθετηθούμε short σε μια αγορά σε εμφανώς bull φάση.
Πάντως δεν ήταν λάθος έξοδος, θα μπορούσαμε να έχουμε επιβιβαστεί και με μικρα κέρδη πχ στο 12,20.
Ακόμα και σήμερα είχαμε ευκαιρίες να ξαναμπούμε χωρίς ουσιαστική ζημιά.

Αλλά το κεντρικό μήνυμα του αρθρου ήταν άλλο.
19/10 17:16  anathema_g13
Με την προϋπόθεση όμως ότι θα έπιανε κανείς συχνά τοπικές κορυφές και τοπικούς πάτους.

Σχετικά με το νόημα του post δε διαφωνώ επί της ουσίας. Απλά επειδή η κουβέντα πήγε και στον ΟΤΕ είπα την γνώμη μου. Δεν μπορώ να θεωρήσω τo trading στο ΟΤΕ ως καλή επιλογή ειδικά όταν υπάρχει κομμάτι του tableau που στο ίδιο διάστημα έχει δώσει 100% και πλέον αποδόσεις.
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
6 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
Η καλύτερη πληροφορία είναι η σωστή σκέψη



free counters

Athens





Get your own Box.net widget and share anywhere!

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις