Σκάφανδρο κατάδυσης...
Εδω που έφτασε η χώρα, η ηθική, το ηθικό, η οικονομία, το χρηματιστήριο, η τσέπη μας...
Λίγα λόγια για εμένα
sharelolder-cs . κατά κόσμον Χρήστος. Μετά απο τόσο καιρό στο φορουμ και τόσα posts, με ξέρετε αρκετοί, οι περισσότεροι ....
(διαβάστε περισσότερα)
Don't follow me. I'm lost too...
·Το πληκτρολόγιο της ξανθιάς γραμματέως και άλλα εύθυμα....
·Φορέστε το (ενίοτε τολμηρό) χιούμορ σας...
·Για τους φυλακισμένους...
·Γυναικείος χαρακτήρας
·Αμοιβαία δώρα...
·Η απόδειξη για τη κλιματική αλλαγή
·Ομερ-Πριόνης
·Γκίντερ Φερχόιγκεν: ΑΜΑΝ
·Μη πάει ο νους σας στο πονηρό...
·Εύα for ever !
·Απόκλιση 180 μοιρών
·Σκανδαλι-στικά όνειρα...
·Ντόρα, δώστα όλα....
·τραγούδια απο το You Tube
·Prive σελίδα, AΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ KAI ΜΟΝΟ για τον Θρασσάκο (μη μπείτε οι υπόλοιποι)...
·Ο καφές είχε τη δική του ιστορία...
·Γελάνε και τα αυτιά του Γιωργου που φεύγει...
·Δώστε τόπο στα νιάτα και υπουργεία στους σαραντάρηδες
·Για τα μάτια του OTE...
·Please ask Monica for details....
·Κάπου μπροστά θα είναι το πράσσινο....
·Σκέψεις που κάνεις όταν είσαι "μαύρος" και "στη γωνία".....
·Προβληματισμοί...
·Γιατί ζορίζεστε;
·Ευχαριστίσατε τον Κύριο ημών...
·Χιουμορ απο τον Αρκά
·Οταν έχεις μεγάλη ιδέα για τον εαυτό σου...
Σύνδεσμοι


Οι κυβερνήσεις αλλάζουν, οι τακτικές όμως;
1210 αναγνώστες
Κυριακή, 29 Νοεμβρίου 2009
14:40

 

 

Ναι φίλοι μου,  έχετε δίκιο, το παράτησα πολύ καιρό το καημένο το blog μου.

 Όχι ότι δεν με τσιγκλάνε πολλά θέματα, αλλά βγαίνουν διάφορα τρεξίματα  και όλο το αναβάλω και όλο και μπαγιατεύουν τα θέματα που ήθελα να σχολιάσω.

 

Άσε που σας έχω αφήσει και ένα ωραίο άρθρο του Βασίλη Βιλιάρδου να διαβάζετε τόσες μέρες ώστε να μη το χάσει κανένας, LOL 

 

Να λοιπόν, για δυο θέματα θα σας μιλήσω σήμερα:

 

Το πιο επίκαιρο:

 

Όπως γνωρίζετε η κυβέρνηση ανακοίνωσε αλλαγές στις διοικήσεις των τραπεζών ΕΤΕ, ΑΤΕ και ΤΤ καίτοι τουλάχιστον στη πρώτη περίπτωση δεν την ελέγχει καν μετοχικά.

Στις 2 Δεκεμβρίου θα συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο της τράπεζας κατά τη διάρκεια του οποίου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Τάκης Αράπογλου, και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Γιάννης Πεχλιβανίδης, θα υποβάλουν τις παραιτήσεις τους και θα εκλεγούν οι κ.κ. Ράπανος και Ταμβακάκης, ενώ τη νέα διοίκηση θα κληθεί να εγκρίνει η έκτακτη γενική συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί εντός του Δεκεμβρίου.

 

Χωρίς να μπούμε σε συζήτηση για το timing (αν εν μέσω κρίσης αλλάζεις ένα δοκιμασμένο στην αγορά και θεωρούμενο γενικώς ως επιτυχημένο management όπως πχ τον Αράπογλου της ΕΤΕ - ίσως και γιατί δεν συμμορφωνόταν «προς τας υποδείξεις» βλέπε περίπτωση Finansbank, ανοιχτή σύγκρουση με τους συνδικαλιστές της τράπεζας και την  OTOE),  

και καταλληλότητας ενός έκαστου (τους είδαμε και τους καθηγητές τύπου Αλογοσκούφη…)

 

το ζήτημα είναι η απίστευτη για άλλη μια φορά μεθόδευση και καταστρατήγηση  κάθε έννοιας εταιρικής διακυβέρνησης  

 

όπου   οι μέτοχοι καλούνται απλά στη ΓΣ να επικυρώσουν τυπικά και εκ των υστέρων ειλημμένες κυβερνητικές (και κομματικές;) αποφάσεις χωρίς να μάθουν για ποιους λόγους  προτείνεται η αλλαγή των διοικήσεων, τι έχουν οι νέες διοικήσεις που δεν έχουν οι παλαιές, τι κοστίζει στις τράπεζες σε ρήτρες και αποζημιώσεις  η διακοπή  αυτή,   τι άλλες υποψηφιότητες υπήρχαν και γιατί αποκλείστηκαν κλπ.

 

Πρέπει να είναι σαφές –ασχέτως προσώπων - ότι το κράτος ΔΕΝ μπορεί να ανακοινώνει αλλαγή διοικήσεως σε μια τράπεζα που ΔΕΝ ελέγχει.

Ούτε και μπορεί να ΟΡΙΖΕΙ ποια θα είναι η νέα διοίκηση, παρά μόνο να ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ προς τους μετόχους.

 

Το δεύτερο και σημαντικότερο:

 

Οι μέρες της νέας διακυβέρνησης περνάνε χωρίς να γίνεται κατανοητό στους κρατώντες το τιμόνι και τη τύχη της χώρας ότι  οι εποχές που θα το τσουλούσαμε με δήθεν "ήπια προσαρμογή" (δηλαδή να κυλίσουμε τη τετραετία με ψιλο-μέτρα χωρίς σοβαρό πολιτικό κόστος , χωρίς να σπάσουμε πολλά αυγά, και «η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει», και έχει ο Θεός, (άλλωστε από κάτι τέτοιες πολιτικές  φτάσαμε εδώ σήμερα) αυτές οι εποχές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

 

Ήδη την αναποφασιστικότητα της νέας κυβέρνησης σε σκληρά μέτρα (πχ να συγκρουστεί με τους λιμενεργάτες...) και τα ψελίσματα Παπουτσή τη πληρώνουμε με άνοδο των spreads και ερωτηματικά για τη προθυμία να μας ξαναδανείσουν οι ξένοι.

 

Αυτά τα περί μη αύξησης μισθού πάνω απο 2000 ευρώ και αν περιλαμβάνονται τα επιδόματα ή όχι είναι μέτρα ασπιρίνες σε καρκινοπαθή. Είναι της ήπιας προσαρμογής. Αλλά το δημόσιο χρέος δεν είναι διατηρήσιμο στο ύψος αυτό ούτε για μια τετραετία. Δυστυχώς πρέπει να φτάσουμε σε ισοσκελισμένους αν όχι πλεονασματικούς προϋπολογισμούς εν μέσω ύφεσης, αφου δεν το κάναμε σε εποχές που αυξανόταν το ΑΕΠ...

 

 Αυτό όμως που πραγματικά χρειάζεται για να μειωθούν οι σπατάλες  είναι ένα  καλό re-engineering  όλου του Δημοσίου, ανασχεδιασμός δηλαδή  από μηδενική βάση και χωρίς να θεωρείται τίποτα ανελαστικό, προσδιορισμός τι ακριβώς χρειάζεται κάθε υπηρεσία, πως μπορεί να υποκατασταθεί απο κάποια άλλη, τι αλλες ανάγκες μπορεί να καλύψει, τι άλλο μπορεί να συνεισφέρει περα απ αυτό που ως τωρα κάνει , μηπως πρέπει να καταργηθεί εντελώς αν αυτό που παράγει αποδίδει τελικά λιγότερο από όσο κοστίζει λειτουργικά η υπηρεσία περιλαμβανομένης και της γραφειοκρατίας που γεννά κλπ. και τι outsourcing απο τον ιδιωτικό τομέα μπορεί να κάνει το δημόσιο.

 

Και βέβαια συνεχή εκπαίδευση και εισαγωγή πλατφορμών πληροφορικής και άλλων τεχνολογιών που να διασυνδέουν τις υπηρεσίες και τις βάσεις δεδομένων τους (κτηματολόγιο, περιουσιολόγιο κλπ) απλουστεύοντας τη γραφειοκρατία. Αλλά αυτά θέλουν σοβαρό σχεδιασμό και χρόνο για να αποδώσουν.

 

Τώρα εδώ που βρισκόμαστε και όσο το αφήνουμε πρέπει να πάμε και σε άμεσα σκληρά μέτρα περιστολής δαπανών ενδεικτικά του τύπου:

  • αύξηση των ωρών εργασίας στο δημόσιο και τις ΔΕΚΟ κατά μια  ώρα ημερησίως, το μεσημέρι  χωρίς μεταβολή μισθού. Το Δημόσιο να κλείνει στις 15:30
  • ανώτερος μισθός Δημοσίου-ΔΕΚΟ  (πχ διοικητών) τα 6.000 ευρώ και αντίστοιχη κλιμακωτή μείωση μισθών των στελεχών προς τα κάτω ως τα 2.000,
  • κατάργηση δώρου Χριστουγέννων  - Πάσχα  - επιδόματος αδείας σε όσους δημόσιους υπαλλήλους παίρνουν με τα επιδόματα πάνω απο 2000 ευρώ,
  • και κατάργηση του ΕΦΑΠΑΞ για τους νεοεισερχόμενους, 
  • και σε όσους έχουν λιγότερα απο 15 χρόνια υπηρεσίας στο Δημόσιο να πάρουν όταν συναξιοδοτηθούν ως ΕΦΑΠΑΞ ότι έχει σωρευτεί ως σήμερα , 
  • ενώ για τους υπόλοιπους να το παίρνουν το εφαπαξ ατόκως σε δόσεις σε βάθος 15ετίας ώστε να μη καταρρεύσει το ασφαλιστικό σύστημα.

 

Με δεδομένο ότι υπάρχει σημαντική υστέρηση στα έσοδα, βλέπε http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1747608

να βάλει πχ στόχο σε κάθε ΔΟΥ να ανεβάσει τα φορολογικά έσοδα κατά 20% το 2010 και κατά 10% έκτοτε, αλλιώς θα υποβιβάζεται  ο έφορος λόγω κακής απόδοσης σε απλό υπάλληλο και παράλληλα θα μετατάσσονται το ένα τρίτο  των υπαλλήλων της σε άλλες υπηρεσίες με 20% χαμηλότερους μισθούς,  σε αντιστάθμιση των χαμηλών εσόδων.

 

Το ίδιο και τα κατά τόπους ΙΚΑ,  ασφαλιστικά ταμεία κλπ για να βγουν απ τα γραφεία να μαζέψουν εισφορές και να εντοπίσουν ανασφάλιστους. Να δεις για πότε τους βρίσκουν τους οφειλέτες....

 

Και η Αριστερά να συναισθανθεί τις ευθύνες της απέναντι στα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ προβλήματα ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ της χώρας και να μην αγωνίζεται με στείρα αντιπολίτευση για ένα μεγάλο Δημόσιο και  για διαιώνιση κεκτημένων των δημοσιο- υπαλλήλων που δεν συνάδουν με τις μακροχρόνιες δυνατότητες της χώρας.

 

Δεν ξέρω αν θεωρούνται "νεοφιλελευθερα" τέτοια μέτρα, ξέρω οτι είναι απαραίτητο να κινηθούμε σε μια τέτοια κατεύθυνση. Η προσφατη υπόθεση με το Dubai για 80 δις (και οχι 300 που χρωστέμε εμείς) και που απλώς θα καθυστερήσουν μερικούς μήνες δείχνει τι μας περιμένει αν δεν μπορούμε να δανειστούμε ωστε να ανακυκλώσουμε τα θαλασσοδάνειά μας...

 

Σχόλια

29/11 14:52  shareholder-cs
29/11 15:33  Chaotic George
Οι νεοι , μαζί με τους μετανάστες θα καίνε τα κέντρα των μεγάλων πόλεων.Μην απορείτε γιατί, διαβάστε αυτό και ελάτε στην θέση ενός νεου :

"και κατάργηση του ΕΦΑΠΑΞ για τους νεοεισερχόμενους,
και σε όσους έχουν λιγότερα απο 15 χρόνια υπηρεσίας στο Δημόσιο να πάρουν όταν συναξιοδοτηθούν ως ΕΦΑΠΑΞ ότι έχει σωρευτεί ως σήμερα ,
ενώ για τους υπόλοιπους να το παίρνουν το εφαπαξ ατόκως σε δόσεις σε βάθος 15ετίας ώστε να μη καταρρεύσει το ασφαλιστικό σύστημα. "

Για να το βάλουμε στην πραγματική του διάσταση. Η παλία γενία , πού έκλεψε, υποθήκευσε το μέλλον θα συνεχίσει να παίρνει τις συνταξάρες της ενώ οι νεοί μέσα στην όλη ανασφάλεια θα στερούνται όλων των δικαιωμάτων.

Υπάρχει ανισορροπία δεν νομίζετε;

29/11 16:02  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
Χρήστο ακριβοθώρητε γειά σου.
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με την κατεύθυνση περιστολής των δαπανών τιυ δημόσιου τομέα αφού πλέον είναι ανελαστική απαίτηση και αυτονόητη ανάγκη. Στα επι μέρους των προτάσεών σου όμως έχω απορίες κι αντιρρήσεις.
Πόσος κόσμος στον δημόσιο τομέα έχει αποδοχές άνω των 2000 Ευρώ? Τα + δύο χιλιάρικα μαζί με τα επιδόματα, είναι κανόνας για την πλειοψηφία των υπαλλήλων του υπουργείου οικονομικών. Στα υπόλοιπα υπουργεία είναι αποδοχές μιας μειοψηφίας υπαλλήλων. Δεν εξετάζω τώρα τι είναι πραγματικά 2.000 ευρώ από αγοραστική δύναμη.
Το εφ' άπαξ είναι σε μεγάλο βαθμό ανταποδοτικό και όποπυ δεν συμβαίνει αυτό ας φροντίσουν να γίνει ανάλογο των κρατήσεων.
Αν κοπεί ο 13ος μισθός τι συνέπειες θα έχει αυτό στην αγορά? Μου φαίνεται ότι θα έχουν πωλήσεις μόνο τα Κινέζικα.
Απόλυτα σύμφωνος είμαι με την παροχή αντικινήτρων για διακοπή του εφυσυχασμού εφοριακών, τελωνειακών και άλλων υπαλλήλων των ελεγκτικών μηχανισμλων του Δημοσίου για την πάταξη της φορο- και είσφορο- διαφυγής. Ηπίεση όντως πρέπει να ξεκινήσει από τα ψηλά κλιμάκια ώστε με ασφάλεια να μεταφερθεί χαμηλότερα. Κρίσιμο θέμα είναι πως θα αποφευχθεί το λάδωμα μια και τα ανώτερα κλιμάκια αυτών των μηχανισμών, δεν έχουν βάλει απλά το δάκτυλο, αλλά κολυμπούν στο μέλι.
Ένα θέμα που θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να πρσέθετες είναι να ληφθεί επιτέλους απόφαση για μετατάξεις πλεοναζόντων υπαλλήλων (κηφήνων) σε υπηρεσίες που υπάρχει πρόβλημα και τα κενά συμπληρώνονταν ως τώρα πότε με την ξεφτίλα των stagers, πότε με τους παλιούς συμβασιούχους, πότε με νέες προσλήψεις (που βεβαίως πλέον ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ)...
29/11 20:37  ΚΥΠΡΙνΟΣ
1)εγώ δεν κατάλαβα πως παραιτούνται "οικειοθελώς" και με τόση ευκολία και πως είναι σίγουροι ότι η ΓΣ θα εγκρίνει την νέα διοίκηση,αφού δεν έχουν την πλειοψηφία? Μήπως είναι διακομματικές συμφωνίες?
2)με καλλίτερο έλεγχο της αγοράς θα μπορούσαν να μειώσουν όλους τους μισθούς για να γίνουμε ανταγωνιστικοί.Αυτό που προτείνουν είναι μπαλώματα για το ταμείο.
29/11 22:20  shareholder-cs
Chaotic George

Ακόμα και αν το βιοτικό επίπεδο του Έλληνα μειωθεί κατά 20% θα εξακολουθήσει να είναι επαρκώς υψηλό και πάντως υψηλότερο από το μέσο όρο των χωρών που πλανήτη.
Ακόμα και τότε το ΑΕΠ θα είναι ψηλότερο απ αυτό που πραγματικά «δικαιούται» σε σχέση με το ποια είναι η οικονομία που έχουμε, το επίπεδο οργάνωσης της, το επίπεδο του κράτους, το επίπεδο της εκπαίδευσης κλπ.

Ο μέσος Έλληνας νέος σήμερα γεννιέται σε ένα περιβάλλον ευδαιμονίας και ζει πριγκιπικά.
Έχει το δικό του δωμάτιο σ’ ένα θερμαινόμενο διαμέρισμα 120 τετραγωνικών, με στερεοφωνικά, υπολογιστές, δική του τηλεόραση, προσωπικό κινητό, i-pod, 100 ευρώ χαρτζιλίκι τη βδομάδα και το δικό του αυτοκίνητο από τα 22 χρόνια του.

Επειδή προφανώς είσαι κάτω από 30 ετών, δεν έχεις ζήσει εποχές όπου το να βρεις καλή δουλειά δεν ήταν καθόλου ευκολότερο από τώρα, κι ο πατέρας ήταν συνήθως μετανάστης στο εξωτερικό ή στα καράβια. και ένα επίπεδο διαβίωσης ανάλογο με το παραπάνω είναι ζήτημα αν το απολάμβανε το 2% της top αριστοκρατίας.

Τώρα λοιπόν το θεωρούμε δεδομένο. (τα γνωστά « κεκτημένα ») .
Μόλις λοιπόν αυτό το επίπεδο πάει να διαταραχτεί, ο κάθε Chaotic George θεωρεί ότι είναι η «αδικημένη γενιά» και ότι πρέπει να βγει να τα σπάσει.
29/11 22:20  shareholder-cs
Όχι φίλε μου δεν είναι έτσι.

Αυτό το επίπεδο το βίωσε τις 3 τελευταίες δεκαετίες η παλαιά γενιά, δες και
http://shareholder-cs.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=20464&blid=14
και παράλληλα το παρέσχε στη καινούργια χωρίς να το δικαιούται ούτε η μία ούτε η άλλη. Στο φινάλε με τέτοια αντίδραση της νεολαίας κακό στον εαυτό της κάνει.

Οσο για το εφάπαξ, δεν μπορείς να μεταβείς από μια κατάσταση στην άλλη χωρίς κάποια κλιμάκωση, οπότε λέω απλά : να μην υπάρχουν σχετικές κρατήσεις στους νεοεισερχόμενους στο Δημόσιο και να μη παίρνουν εφάπαξ. Για όσους έχουν κάτω από 15 χρόνια υπηρεσία να διακοπούν από δω κι εμπρός οι κρατήσεις και να πάρουν όταν συνταξιοδοτηθούν ότι κρατήσεις έγιναν ως σήμερα (ανταποδοτικά) και οι παλιοί ας το πάρουν σε δόσεις.
Από κει και πέρα μια τελείως ενδεικτική πρόταση κάνω (δεν είμαι δημόσιος υπάλληλος) ούτε είναι η πλέον μελετημένη ή η καλύτερη. Αυτό που θέλω να καταδείξω είναι ότι πρέπει να πάρουμε επίπονα μέτρα και στο θέμα των μισθών, αν και η κύρια οικονομία θα γίνει από το re-engineering, την αναδιάρθρωση με παράλληλη μείωση του μεγέθους του δημοσίου.
29/11 22:34  shareholder-cs
@ Σολων "Αν κοπεί ο 13ος μισθός τι συνέπειες θα έχει αυτό στην αγορά?"
Δεν θα στεγνώσει καθόλου αν το χρήμα αντί για πρωτοχρονιάτικη σπατάλη πάει για να στηρίξει καταβολή συντάξεων των 400 ευρώ, αν πάει σε προσλήψεις νοσηλευτικού προσωπικού, να πληρωθούν τεχνικές εταιρείες, προμηθευτές νοσοκομείων, αν πάει σε κατασκευή υποδομών κλπ. Ετσι ξαναγυρίζει υγειώς στην αγορά...
29/11 23:03  Chaotic George
Δεν μου αρέσει να απαντάω σε προσωπικό επίπεδο αλλά μια και κάνατε την αρχή θα απαντήσω (αμυντικά και ευγενικά).

Παρανοήση νούμερο 1 Επι προσωπικού
Είμαι τριαντα-τρια (33) και ούτε εγώ είμαι δημόσιος υπάλληλος. Δεν αισθάνομαι οτί είμαι ην σταδικημένη γενία γιατί βλέπω οτι η επόμενη μετά από εμένα θα είναι περισσότερο αδικημένη.

Παρανοήση νούμερο 2 (επι προσωπικού πάλι)

Δεν επικροτώ την βιά αλλά μια υγιής κοινωνία πρέπει να εξετάζει και γιατί βγαίνει ο άλλος να τα σπάσει και να σκοτώσει.

Επι της ουσίας σου παραθέτω την άποψη μου( η οποία όπως και η δική σου είναι ενδεικτική)

1.Όχι στις κλιμακωτές αλλάγες (Οι κλιμακωτές αλλαγές είναι η εγγύηση στην Ελλάδα οτι κάτι θα πηγαίνει στο επόμενο , και ο επόμενος και στον μεθεπόμενο)
2.Απολογισμός πραγματικός τι είναι αυτό που περισσεύει στις παροχές και κακώς δόθηκε και αναδρομική ισχύ σε οτι πραγματικά περισσεύει.
3.Αίσθημα δικαιοσύνης με αναδρομική εξέταση των περουσιακών στοιχείων όλων των εμπλεκόμενων στην δημόσια διοικηση.

1)Έαν πρέπει να κοπει το εφάπαξ για παράδειγμα να κοπεί μαχαίρι και για όσους το εισέπραξαν, εφόσον η σύνταξη που λαμβάνον υπερβαίνει κάποιο ποσό να πραγματοποιούνται κρατήσεις.
2)Πραγματικός απολογισμός για τους δημόσιους λειτουργούς με δημοσίευση στο διαδίκτυο της εξέλιξης της περουσιακής τους κατάστασης με αναδρομικότητα. (τέρμα οι παραγραφές και οι δημόσιοι λειτουργοί στα περουσιακά να εξαιρούνται από τον νόμο των προσωπικών δεδομένων)

Παρατήρηση προς τον αγαπητό Χρήστο (με φιλική διάθεση)

Ακόμη και εαν πίσω από τον chaotic george κρυβόταν ένας εικοσάχρονος,θα πρέπει να σκύψουμε να ακούσουμε τι θέλει να μας πει και μετά να τον αρχίσουμε στις νουθεσίες για το βιοτικό επίπεδο .Να είσαι σίγουρος οτι ο εικασάχρονος έχει πολύ περισσότερες προσλαμβάνουσες από όσες είχαμε εμείς και έχει νιώσει τον καπιταλισμό στο πετσί του πολύ περισσότερο από όσο τον είχαμε βιώσει εμείς. Τα μέσα πληροφόρησης βλέπεις έχουν αλλάξει δραματικά.

30/11 02:46  shareholder-cs
Ο λόγος που κάποιοι σημερινοί εικοσάρηδες έχουν μια συγκεκριμένη επαναστατική (εντός και εκτός εισαγωγικών) συμπεριφορά ΔΕΝ είναι η οικονομική ανέχεια και το οικονομικό περιβάλλον ούτε η κοινωνική καταπίεση, ούτε η έλλειψη μέλλοντος ούτε το «αστυνομικό κράτος».
Μπορώ να σε βεβαιώσω ότι σε όλους αυτούς τους τομείς, οι παλαιότερες γενεές ήταν και φτωχότερες και πιο καταπιεσμένες, και το κράτος πιο αστυνομικό.
Και τότε υπήρχαν και ανισότητες, και κοινωνικές διακρίσεις και κοινωνική αδικία.

Για να μη πω ότι οι συνομήλικοι τους στις περισσότερες γωνιές της Γης θα ήταν ευτυχείς να έχουν το οικονομικό, κοινωνικό, δημοκρατικό επίπεδο της Ελλάδας.

Αλλά τότε; Τι συμβαίνει και βγαίνουν στους δρόμους με πέτρες και μολότοφ;

Λάθος πιστεύεις ότι «ο εικασάχρονος έχει νιώσει τον καπιταλισμό στο πετσί του πολύ περισσότερο από όσο τον είχαμε βιώσει εμείς.»

Για να νοιώσεις το καπιταλισμό πραγματικά στο πετσί σου πρέπει κατ’ αρχάς να δουλεύεις και να έχεις επωμιστεί την επιβίωση τουλάχιστον του εαυτού σου για να μη πω και της οικογένειας..
Ο σημερινός δεκαεπτάχρονος, δεκαοχτάχρονος, εικοσάχρονος, που τα σπάει, δεν έχει δουλέψει ακόμα. Καθόλου. Τον ζει η οικογένεια. Και αν έχει δουλέψει , έχει δουλέψει για το χαρτζιλίκι του. Πραγματική δουλειά μετά τα 24-25, γάμος ευθύνες και παιδιά στα 30 και βλέπουμε….

Ο σημερινός δεκαεπτάχρονος, δεκαοχτάχρονος, εικοσάχρονος, που τα σπάει, οδηγείται στο σπάσιμο πριν δει πόσο δύσκολο είναι να δημιουργήσεις αυτό που τόσο εύκολα καταστρέφεις.
Ο σημερινός δεκαεπτάχρονος, δεκαοχτάχρονος, εικοσάχρονος, που τα σπάει, είναι ένας αργοπορημένος έφηβος που κάνει την επαναστατική του γυμναστική πριν ενταχθεί στο σύστημα.
Δεν σου κάνει εντύπωση ότι αυτοί που δεν δουλεύουν είναι συνήθως αριστεροί ή αναρχικοί πράγμα που «παραδόξως» δεν συμβαίνει με όσους εργάζονται;

Δεν σου κάνει εντύπωση άλλωστε ότι αυτοί που τα σπάνε δεν είναι εργαζόμενοι, τριανταπεντάρηδες, σαραντάρηδες, πενηντάρηδες, συνταξιούχοι, αλλά αυτοί που κατά κανόνα ακόμα δεν εργά
30/11 02:46  shareholder-cs
Δεν σου κάνει εντύπωση άλλωστε ότι αυτοί που τα σπάνε δεν είναι εργαζόμενοι, τριανταπεντάρηδες, σαραντάρηδες, πενηντάρηδες, συνταξιούχοι, αλλά αυτοί που κατά κανόνα ακόμα δεν εργάστηκαν; Οι μαθητές και οι φοιτητές;
Μ άλλα λόγια «αντάρτες της πορδής με τα λεφτά του μπαμπά» που λέει και το τραγούδι…
30/11 08:56  deep_purple
Πάντως αυτό που λέει ο chaotic στο πρώτο του σχόλιο
"Η παλία γενία , πού έκλεψε, υποθήκευσε το μέλλον θα συνεχίσει να παίρνει τις συνταξάρες της ενώ οι νεοί μέσα στην όλη ανασφάλεια θα στερούνται όλων των δικαιωμάτων."
είναι σοβαρότατο επιχείρημα. Αν δεν λυθεί με δικαιοσύνη, θα δούμε να βγαίνουν σε διαδηλώσεις όχι οι μπαχαλοποιοί που βγαίνουν σήμερα , αλλά σοβαρά παιδιά που εργάζονται και βλέπουν τις κρατήσεις τους να εξανεμίζονται στους σημερινούς συνταξιούχους ενώ οι ίδιοι δεν θα πάρουν ποτέ σύνταξη λόγω έλλειψης αρκετών εργαζομένων τότε.
30/11 13:37  shareholder-cs
deep_purple συνταξάρες δεν παίρνει συλληβδην όλη η παλιά γενιά.
Οι συντριπτικά περισσότεροι (ΟΓΑ, ΟΑΕΕ, ΙΚΑ κλπ) παίρνουν κάτω απο 1000 ευρώ, ισα-ισα για να επιβιώνουν. Και άλλωστε εργάστηκαν επι χρόνια και πληρωσαν κρατήσεις. Ουτε φταίνε για τη κατάρευση των ταμείων.

Οι αδικίες είναι κάτι "αναπηρικές" μαιμού, κάτι συντάξεις δημοσίου σε 50άρες κυρίες με μόλις 15χρονη απασχόληση, κάτι συντάξεις των ΔΕΚΟ όπου ο κάθε τυχαίος υπαλληλάκος τους -που δεν έλειωσε και στη δουλειά- παίρνει 2.500 συνταξη και 150.000 εφάπαξ, η συνταξιοδότηση άγαμων θυγατέρων, κάποιοι ομογενείς που τους φορτωσαν στα ταμεία χωρίς να έχουν πληρώσει ανάλογες εισφορές, κάποια ταμεία που είναι ισχυρά γιατί φορολογούν το κόσμο σε κάθε δουλειά (ταμείο νομικών, ΤΣΜΕΔΕ ) κλπ.
30/11 14:26  Chaotic George
Πολύ γρήγορα γιατί εργάζομαι.

α)Ο εργαζόμενος ειδικά στον ιδιωτικό τομέα είτε με οικογένεια είτε άνευ, δεν έχει τον χρόνο να σκεφτεί να κάνει επαναστατική γυμναστική παρότι βιώνει τον καπιταλισμό περισσότερο.Αυτός που μπορεί να κάνει αλλαγές είναι ο νεος. Και ο νεός τον βιώνει είτε άμεσα είτε έμμεσα.

ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΥΓΙΕΣ Ο ΝΕΟΣ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΒΙΟΤΙΚΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ.
30/11 17:54  deep_purple
-cs
Δεν διαφωνώ γενικά μ'αυτό που λες ,αν και στο σημείο που λες "Και άλλωστε εργάστηκαν επι χρόνια και πληρωσαν κρατήσεις" νομίζω ότι χωράει πολλή κουβέντα. Δηλ. όποιος εργάστηκε σημαίνει ότι εργάστηκε οπωσδήποτε παραγωγικά; Πχ οι περισσότεροι ΔΥ του στενού και του ευρύτερου. Και ξέρουμε ότι υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα.
Το κύριο ζήτημα όμως που θέτει ο chaotic είναι η αδυναμία να πληρωθούν οι συντάξεις γενικώς. Για την πληρωμή μιας σύνταξης των 600 Ευρώ απαιτούνται να δουλεύουν 4 μισθό των 770 Ευρώ. Αν υποθέσουμε ότι έχουμε 1,5 εκατ. συνταξιούχους (δεν έψαξα το ακριβές νούμερο), απαιτούνται 6 εκατ. εργαζόμενοι των 770 Ευρώ ή ας πούμε 5 εκατ. εργαζόμενοι με μέσο μισθό των 1200 Ευρώ ( στο περίπου πάντα). Βγαίνουν τα νούμερα; Δυστυχώς δεν βγαίνουν! Κι αυτό μόνο για την πληρωμή των συντάξεων και όχι για τον ουσιαστικό σκοπό που είναι η δημιουργία ενός κεφαλαιοποιητικού συστήματος μέσω δημιουργίας αποθεματικού κλπ.

Βλέπεις λοιπόν γιατί οι νέοι αισθάνονται ότι τους ληστεύουν και τους προετοιμάζουν ένα βιοτικό επίπεδο πείνας;
09/12 05:20  shareholder-cs
deep purple το "βιοτικό επίπεδο πείνας" είναι σαν το μισό ποτήρι νερό:
Το αν είναι μισογεμάτο ή μισοάδειο εξαρτάται απο την οπτική που το βλέπεις.
Αν το δεις συνηθισμένος απο τη χλιδή των προηγούμενων χρόνων θα είναι επίπεδο πείνας, αλλά φαντάσου πως το βλέπει εκείνο το "επίπεδο πείνας" ένας τριτικοσμικός πολίτης του πλανήτη...Μάλλον για επίπεδο χλιδής.
Εγω αρνούμαι οτι αμάξι πενταετίας είναι παλιό και πρέπει να πάρω καινούργιο. Αρνούμαι να πληρώνω στη καφετέρια απλώς για λίγο ήλιο 4 ευρώ ένα καφεδάκι και 6 ευρώ μια μπύρα. Αρνούμαι να πληρώσω 12 ευρώ για parking 2-3 ωρών.
Κι όποιος νέος νοιώθει οτι 800 ευρώ είναι λίγα, μπορεί να βγάλει μια διετή σχολή μαγείρων (πρώτος μισθός 1500 ευρώ καθαρά) ή μια τεχνική σχολή και να μπαρκάρει με 3000 ευρώ πρώτο μισθό. Μπορεί ομως και να δηλώνει άνεργος και να κλαψουρίζει γιατί τον σχολάσανε απ τα stage...
Aυτός αποφασίζει...
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
4 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
Η καλύτερη πληροφορία είναι η σωστή σκέψη



free counters

Athens





Get your own Box.net widget and share anywhere!

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις