Σκάφανδρο κατάδυσης...
Εδω που έφτασε η χώρα, η ηθική, το ηθικό, η οικονομία, το χρηματιστήριο, η τσέπη μας...
Λίγα λόγια για εμένα
sharelolder-cs . κατά κόσμον Χρήστος. Μετά απο τόσο καιρό στο φορουμ και τόσα posts, με ξέρετε αρκετοί, οι περισσότεροι ....
(διαβάστε περισσότερα)
Don't follow me. I'm lost too...
·Το πληκτρολόγιο της ξανθιάς γραμματέως και άλλα εύθυμα....
·Φορέστε το (ενίοτε τολμηρό) χιούμορ σας...
·Για τους φυλακισμένους...
·Γυναικείος χαρακτήρας
·Αμοιβαία δώρα...
·Η απόδειξη για τη κλιματική αλλαγή
·Ομερ-Πριόνης
·Γκίντερ Φερχόιγκεν: ΑΜΑΝ
·Μη πάει ο νους σας στο πονηρό...
·Εύα for ever !
·Απόκλιση 180 μοιρών
·Σκανδαλι-στικά όνειρα...
·Ντόρα, δώστα όλα....
·τραγούδια απο το You Tube
·Prive σελίδα, AΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ KAI ΜΟΝΟ για τον Θρασσάκο (μη μπείτε οι υπόλοιποι)...
·Ο καφές είχε τη δική του ιστορία...
·Γελάνε και τα αυτιά του Γιωργου που φεύγει...
·Δώστε τόπο στα νιάτα και υπουργεία στους σαραντάρηδες
·Για τα μάτια του OTE...
·Please ask Monica for details....
·Κάπου μπροστά θα είναι το πράσσινο....
·Σκέψεις που κάνεις όταν είσαι "μαύρος" και "στη γωνία".....
·Προβληματισμοί...
·Γιατί ζορίζεστε;
·Ευχαριστίσατε τον Κύριο ημών...
·Χιουμορ απο τον Αρκά
·Οταν έχεις μεγάλη ιδέα για τον εαυτό σου...
Σύνδεσμοι


Βόμβες και αδιέξοδα...
1097 αναγνώστες
Σάββατο, 17 Απριλίου 2010
00:43

 

Καιρό έχω να γράψω στο blogaki μου. Οχι οτι δεν τρεχουν σοβαρά θέματα που θάθελα να σχολιάσω, αλλά να, κάτι η Πασχαλινή ραστώνη, μπορεί και να βαρέθηκα, μπορεί και να μη "προλάβαινα", δεν ξέρω ακριβώς…
(και σεις βρε αφιλότιμοι, ούτε ένα «τι έγινες, είσαι καλά;»).
Ελπίζω να γραψω για το ΔΝΤ και το άσφαιρο νεροπίστολο της κυβέρνησης, αλλά επί του παρτόντος ανεβάζω κάτι γραμμένο προ ημερών...
 
Σίγουρα – με αφορμή τον τραγικό θάνατο του Αφγανού και άσχετα από τις πρόσφατες εξελίξεις- ήθελα από μέρες να γράψω για τους «επαναστατικούς αγώνες και πυρήνες» και το συν αυτώ συνάφι, που φορτωμένοι μισαλλοδοξία, δεν διδάχτηκαν απ’ το απόλυτο τίποτα που βγήκε ως πρακτικό αποτέλεσμα της δράσης επι δεκαετίες τόσων ομάδων «ένοπλου αγώνα» σε τόσες χώρες, και τόσων δολοφονιών και αίματος, και νομίζουν ότι κάτι σημαντικό κάνουν που ρίχνουν που και που καμιά βόμβα (που καταντά εν τέλει βεγγαλικό) κατά του συστήματος,  όπως παλαιότερα έριχναν και μερικές σφαίρες κατά κάποιου γραναζιού του, ενίοτε δολοφονώντας και κάποιον απλό αστυνομικό , αθώο ως πρόσωπο και ασήμαντο δομικά για το σύστημα,  μόνο και μόνο για να τρομοκρατήσουν το αστυνομικό σώμα, και βαυκαλίζονται ότι έτσι θα δώσουν μηνύματα αντίστασης και θα εγείρουν κανένα δήθεν «λαϊκό αγώνα» και θα εκφοβίσουν το σύστημα.  
 
Στη πραγματικότητα προκύπτουν μόνο αρνητικά αποτελέσματα
  • και για τα θύματα της δράσης τους πρωτίστως, που συχνά είναι και αθώα,
  • αλλά και για τους ίδιους τους δράστες που αντί να ενταχτούν κριτικά όπως όλοι οι πολίτες στο κοινωνικό σώμα, και να παλέψουν μέσα από δημοκρατικά μονοπάτια,  τελικά  περιθωριοποιούνται πλήρως και εκτίθενται και σε βαριές εκνομες ενέργειες, αποκόπτοντας έτσι  κάθε περιθώριο ομαλής μελλοντικής τους κοινωνικής ένταξης,  αφού συχνά είναι υπό αστυνομική παρακολούθηση και κάποτε συλλαμβάνονται και καταδικάζονται.  
    Αλλωστε  προκειμένου να χρηματοδοτήσουν τις ενέργειές τους αλλά και να προμηθευτούν όπλα και υλικά, συνδιαλλέγονται με ποινικούς, και καταφεύγουν και σε πραξεις του κοινού ποινικού δικαίου  όπως ληστείες για χρήματα,  κλοπές οχημάτων και μοτοσυκλετών...
  • Και βέβαια επειδή κάθε δράση παράγει αντίδραση, αυτό που καταφέρνουν είναι να οξύνεται η κατάσταση και το σύστημα να εξωθείται να γίνει πιο αστυνομικό και πιο κατασταλτικό σε βάρος όλων των πολιτών και να εντείνει τα μέτρα αστυνόμευσης,
  • και να σπαταλώνται και σημαντικοί δημόσιοι πόροι στην αντιμετώπιση του φαινόμενου της τρομοκρατίας….
 
Εντέλει  κάποιοι εκτονώνουν έτσι βίαια το αίσθημα κοινωνικής περιθωριοποίησης που βιώνουν, και τον ανώριμο κομπλεξισμό  τους και το ταξικό μίσος με το οποίο εμφορούνται, και ως ψυχική διαφυγή επιχειρούν να φορτώσουνε στις αέναες δομές της κοινωνίας (που ποτέ δεν ήταν δίκαιη με όλους) και τις δικές τους προσωπικές αποτυχίες να προσαρμοστούν και να λειτουργήσουν εντός της.
 
Φυσικά αυτές τις βίαιες και ακραίες ενέργειες με βομβες και όπλα, δεν μπορεί παρά να τις ασπάζεται ένα εξίσου ακραίο κοινωνικά περιθώριο, μια ολιγαριθμη μειοψηφία, αλλά χωρίς καμιά τύχη μαζικότητας και ευρείας αποδοχής αυτών των ολοκληρωτικών πρακτικών από τη κοινωνία (ή μήπως δεν είναι τέτοια η χρήση βομβών και όπλων -με τη δικαιολογία ότι και το σύστημα χρησιμοποιεί τα δικά του «όπλα» ;)
 
Δεν κατανοούν και δεν αποδέχονται και το πρόδηλο, ότι ο «αγώνας» είναι αδιέξοδος και «το σύστημα» δεν μπορεί να ανατραπεί άρδην ή να κλονιστεί από διάφορες τοπικές ομαδούλες, όσο βίαιες και αποτελεσματικές και να είναι στη τρομοκρατική δράση τους, αφού το σύστημα από πλευράς ισχύος και μέσων είναι απείρως ισχυρότερο, έχοντας στα χέρια του το κράτος, την αστυνομία, τη δικαιοσύνη, υπέρτερους τεχνικούς και οικονομικούς πόρους αλλά είναι και παγκοσμιοποιημένο και αλληλεξαρτούμενο και αλληλοβοηθούμενο. Άλλωστε το σύστημα έχει κατανοήσει ότι για να σταθεί διαχρονικά, πρέπει να εντάξει στον ιστό του τη κοινωνική πλειοψηφία, και το έχει κάνει.
 
Δεν κατανοούν επίσης και δεν αποδέχονται ότι το σύστημα σου δίνει ευχέρεια και να επιτύχεις να ζήσεις αξιοπρεπώς, και να το μεταλλάξεις και να βοηθήσεις τη καλυτέρευση της κοινωνίας με δράση μέσα απ τις δομές του. Σαφώς αποτελεσματικότερο απο το να χτυπάς το χέρι σου στο μαχαίρι.
 
Οσο για τη προσφατη συζήτηση για τις κάμερες σε δημόσιους χώρους, προφανώς πρέπει να προστατεύει το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου στην ιδιωτικότητα.
 
Αυτό κατά την άποψή μου δεν αντιβαίνει με την αποδοχή ύπαρξης και λειτουργίας καμερών σε δημόσιους χώρους, στα πλαίσια ενός δημοκρατικού πολιτεύματος, αφού ο ρόλος τους είναι να παράγουν ένα μαγνητογραφημένο ντοκουμέντο που συνηθως μετά από 3-7 ημέρες διαγράφεται, ή ακόμα και να παράγουν μια στιγμιαία live απεικόνιση χωρίς καταγραφή, απλώς για επόπτευση του χώρου από πλευράς ασφάλειας,
Δεν είναι ο ρόλος των καμερών να παράγουν δεδομένα για ένα αρχείο συνεχώς εμπλουτιζόμενο που αφορά το που και πότε και με τι συχνότητα κινείται ο κάθε τυχαίος άνθρωπος ούτε αυτά τα στοιχεία διακρατούνται και επεξεργάζονται σε βάθος χρόνου ούτε (το κυριότερο) τα όποια δεδομένα δεν χρησιμοποιούνται για δράσεις και διώξεις εναντίον ατόμων και ενέργειων που δεν άπτονται του κοινού ποινικού κώδικα ή της τρομοκρατίας.
 
Οι κάμερες υποκαθιστούν απλώς τα μάτια ενός αυτόπτη οργάνου της τάξεως- και δε νομίζω ότι κανείς με κοινωνικό και δημοκρατικό φρόνημα μπορεί να είναι αντίθετος στην εποπτεία των δημόσιων χώρων από την αστυνομία. Κανείς πολίτης που δεν πράττει ποινικώς κολάσιμες ή τρομοκρατικές πράξεις δεν έχει κανένα λόγο να αντιδρά στην ύπαρξη καμερών σε δημόσιους χώρους.
Αντιθέτως η ύπαρξη καμερών δυσκολεύει και δεν ενθαρρύνει παραβατικές συμπεριφορές και μπορεί να βοηθήσει τις αρχές δίνοντας στοιχεία σε περιπτώσεις εγκληματικών πράξεων.
 
Για μένα είναι σαφές ότι όποιος δεν αποδέχεται τις κάμερες σε δημόσιους χώρους, συνακόλουθα δεν εμπιστεύεται τη δημοκρατική λειτουργία του κράτους και των θεσμών.
Στη πράξη τόσα χρόνια η ελεύθερη διακίνηση ιδεών και ανθρώπων, ακόμα και συνδικαλιστών, και απεργών, δεν έπαθε απολύτως τίποτα από τις κάμερες.
Ιδίως αν μιλάμε για το άκρως ανεκτικό Ελληνικό κράτος.
Τουναντίον το υλικό τους δεν χρησιμοποιήθηκε σε δικαστήρια κλπ ακόμα και όταν θα νομιμοποιούταν πλήρως η πολιτεία να το κάνει έναντι σαφώς παραβατικών συμπεριφορών πχ σπάσιμο βιτρινών, κάψιμο τραπεζων, βιαιοπραγίες κλπ.
 
Δεν είναι διόλου τυχαίο ποιες ακριβώς μειοψηφίες βάζουν θέμα καμερών.
Δεν το βάζει ο απλός πολίτης, ακόμα και ο κοινωνικά ενεργός, αλλά είναι οι ίδιες ακριβώς μειοψηφίες του αναρχοαριστερών που θεωρούν την ύπαρξη της αστυνομίας ως καταστολή και συγκρούονται μαζί της σε κάθε ευκαιρία. Αυτοι που αντιλαμβάνονται τη κάθε επιχείρηση ως στυγνό εκμεταλλευτή. Είναι αυτοί που θα βάλουν γκαζάκια, θα πετάξουν μολότωφ θα σπάσουν βιτρίνες και τράπεζες γεμάτοι άρνηση για όλα, και άδειοι απο κάθε πρακτική και βιώσιμη και θετική πρόταση.
Είναι ο Λάμπρος Φούντας και οι συν αυτώ «επαναστατικοι πυρήνες και αγώνες» που πριν κάθε τρομοκρατική ενέργεια καταγράφουν που υπάρχουν κάμερες για να τις αποφύγουν.
Γι αυτούς οι κάμερες είναι μάτι του συστήματος που μπορεί να τους οδηγησει στη ΓΑΔΑ και να τεκμηριώσει στο δικαστήριο την ενοχή τους...
Αλλά αυτοι δεν είναι η κοινωνία....
Σχόλια

17/04 00:49  shareholder-cs
Όταν παίζεις συνεχώς με τα αυτοσχέδια βαρελότα κάποτε γίνεται η στραβή και θα τη πληρώσεις είτε εσύ είτε όποιος κατά λάθος τα πειράξει ψάχνοντας στα σκουπίδια.

Εδώ ήταν η μαύρη τύχη του καημένου του Αφγανού και της οικογένειάς του, να πληρώσουν τόσο ακριβά τη φτώχεια τους σε ένα τόπο υποτίθεται ειρηνικό, μακριά απ τη κόλαση της πατρίδας τους.
Φυσικά οι «επαναστάτες» δεν ανέλαβαν τη ευθύνη, γιατί τώρα η υπόθεση έχει και κοινωνικά αδικοχαμένο αίμα, και δολοφονία. Και φυσικά η ενεργειά τους αυτή εχει δημιουργήσει και ιδιαίτερη κοινωνική αποστροφή για τη πρακτική τους.
Ελπίζω να τους κυνηγάνε οι ερινύες και να τους προβλημάτισε σοβαρά η κατάληξη και να μη το θεώρησαν απλώς μια ατυχή «παράπλευρη απώλεια»…
Γιατί παρά τις τελευταίες επιτυχίες της Αστυνομίας, φοβάμαι οτι σε τόσο δυσκολες εποχές που έρχονται, η τρομοκρατία δεν μπορεί να εξαληφθεί πλήρως...
Είναι ένα ακραίο αλλά υπαρκτό κοινωνικό φαινόμενο, ενα καρκίνωμα που μοιραία θα ξαναπαρουσιαστεί στο κοινωνικό σώμα...
17/04 00:54  shareholder-cs
Ασχετο με το θέμα του άρθρου μου, το παρακάτω μηνυμα είναι του papaelias, το διάβασα πριν λίγο και συμφωνώ:

Μωρίας έπαινος!

Η εισαγωγή φοιτητών και σπουδαστών σε ΑΕΙ και ΤΕΙ με βαθμό κάτω του 10 ισοδυναμεί με επιβράβευση - και διαιώνιση - της αμάθειας και της βλακείας, μετά συγχωρήσεως. Γνωρίζω περιπτώσεις μαθητών. . . ημιμαθών που εισήχθησαν σε σχολές ΑΕΙ - ξενόγλωσσα τμήματα, τμήματα φιλοσοφικών σχολών κ. λ. π. - με συνολικά μόρια γύρω στις 5000! Τί σπουδές αυτοί θα κάνουν και τί θα γίνουν, αν ποτέ αποφοιτήσουν; Προτιμότερη η αγραμματοσύνη από την ημιμάθεια, η οποία, ως γνωστόν, είναι χειρότερη από την αμάθεια!

Δεν υπάρχει πιο ακραία μορφή λαικισμού από αυτό το μέτρο, δηλαδή άπαντες ή σχεδόν άπαντες να εισάγονται στις Ανώτερες και Ανώτατες σχολές!Ετσι εγκλωβίζονται οι γονείς και οι σπουδαστές σε αδιέξοδες οδούς, οι μεν πρώτοι επενδύοντας άσκοπα τις οικονομίες και το υστέρημά τους για να "σπουδάσουν" τα παιδιά τους, οι δε δεύτεροι σπαταλώντας τα καλύτερά τους χρόνια σε κάτι που είναι αμφίβολο αν θα ανταμείψει τους κάπους τους!

Πολλοί δε από αυτούς τους ημιμαθείς. . . πτυχιούχους θα. . . στελεχώσουν στη συνέχεια τη δημόσια διοίκηση δια της πλαγίας οδού, ενώ οι αληθινά άξιοι θα μείνουν απέξω, γιατί δεν είχαν. . . θείο!

Και ύστερα απορούμε για την κατάντια του κράτους και για την αναποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης, την αρρυθμία των θεσμών και των εισπρακτικών μηχανισμών! Ας το χωνέψουμε, μας διοικούν και μας κυβερνούν οι φαύλοι, οι απαίδευτοι, οι καπάτσοι, οι κόλακες, και γενικώς τα λαμόγια, ενώ οι άξιοι, οι ικάνοι, οι πεπαιδευμένοι, οι έντιμοι είναι παροπλισμένοι, αγνοημένοι, περιθωριοποιημένοι! Και όσο αυτή η κατάσταση δεν αλλάζει, θα πηγαίνουμε από το κακό στο χειρότερο!
17/04 09:17  jerri
Σαφώς και δεν είμαι υπέρ του "ένοπλου αγώνα" αλλά διαφωνώ σε κάποια σημεία μαζί σου (όχι που δε θα διαφωνούσα)...
Κατ' αρχήν το να ενταχθείς κριτικά στο σύστημα και να το παλέψεις από μέσα το θεωρώ αδύνατο, εντελώς ουτοπικό...
Κατά δεύτερον για το ότι το υλικό των καμερών διατηρείται για καμιά εβδομάδα θα μου επιτρέψεις να αμφιβάλλω...
Πρώτον γιατί έφαγα κλήση από κάμερα (άλλη κάμερα αυτή) ένα μήνα μετά...
Δεύτερον γιατί η καταγραφή των συνομιλιών (και η καταπάτηση του απορρήτου των τηλεπικοινωνιών) άλλα δείχνει...
Καλημέρα
17/04 10:54  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
Ωραίος Χρήστο! Προσυπογράφω. Θα έλεγα μάλιστα ότι ο προσδιορισμός ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ γι αυτά τα παρατράγουδα , πρέπει να μπαίνει σε εισαγωγικά,,,
17/04 11:58  nhad
Συμφωνώ και επαυξάνω: δεν είναι μόνον "αυτοί που θα βάλουν γκαζάκια, θα πετάξουν μολότωφ θα σπάσουν βιτρίνες και τράπεζες" που θέτουν θέμα καμερών. Είναι και τα περισσότερα στελέχη του Συνασπισμού. Είναι αυτοί που προσφέρουν ιδεολογική κάλυψη στους τρομοκράτες (έστω και αν αόριστα "καταδικάζουν τη βία απ' 'οπου και αν προέρχεται), που αντιτίθενται σε κάθε προσπάθεια αστυνόμευσης (ακόμα και η λέξη αστυνόμευση έχει καταντήσει ταμπού), που προσπαθούν να γελοιοποιήσουν κάθε προσπάθεια επιβολής της τάξης. Που ηρωοοποιούν τεχνηέντως τους τρομοκράτες της 17ης Νοέμβρη. Και βέβαια με αυτούς πάει και το νόμιμο βήμα της τρομοκρατίας στην Ελλάδα, η Ελευθεροτυπία. Η οποία ένα χρόνο μετά τη σύλληψη των τρομοκρατών της 17ης Νοέμβρη έγραφε σχεδόν κάθε μέρα για την παραβίαση των δικαιωμάτων τους στις φυλακές: σύγκρινε με το χώρο που έχει αφιερώσει στα δικαιώματα των θυμάτων τους, πχ του Αξαρλιάν, για να καταλάβεις το μέγεθος της υποκρισίας. Η εφημερίδα που ακόμη και σήμερα βάζει πάντοτε εισαγωγικά στη λέξη τρομοκράτης και τρομοκρατία, εκτός αν τη χρησιμοποιεί για να στολίσει τις κρατικές αρχές.
17/04 12:26  shareholder-cs
jerri το σύστημα εν πολλοίς είμαστε εμείς οι ίδιοι. Να είσαι σίγουρος οτι ένας ενεργός πολίτης μπορεί να επηρεάζει το σύστημα απο μέσα (και μέσα απο κόμματα, συνδικαλισμό, ελεύθερες δράσεις, σωματεία, τοπική αυτοδιοίκηση, αρθρογραφία κλπ). Αρκεί να το πιστεύει και να το παλεύει.
Αν δεν συνέβαινε, δεν θα άλλαζε και η κοινωνία, αλλά βλέπεις οτι αλλάζει...
17/04 12:41  shareholder-cs
nhad o ΣΥΝ οπως λέει ο τιτλος του είναι συνασπισμός που περιλαμβάνει και σοσιαλδημοκρατικές αλλά και κάποιες πιο ακραίες ομάδες. Κάποιες απ αυτές ιδεολογικά συγγενεύουν με την ιδεολογική προσέγγιση των τρομοκρατών.
Πόσο άραγε απέχει το να αποκαλείς τις τραπεζες "τοκογλύφο" και "το χειρότερο εχθρό του λαού " (επίσημες αναφορές Αλαβάνου στη Βουλή) απ το να επικροτείς οσους τους βάζουν βόμβες ή εστω να στρώνεις το σχετικό ιδεολογικό υπόβαθρο;
Οσο για εφημερίδα νομίζω οτι τα τελευταία χρόνια μάλλον το Ποντικι διεκδικεί τις δαφνες του επίσημου βήματος...
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
5 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
Η καλύτερη πληροφορία είναι η σωστή σκέψη



free counters

Athens





Get your own Box.net widget and share anywhere!

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις