Σκάφανδρο κατάδυσης...
Εδω που έφτασε η χώρα, η ηθική, το ηθικό, η οικονομία, το χρηματιστήριο, η τσέπη μας...
Λίγα λόγια για εμένα
sharelolder-cs . κατά κόσμον Χρήστος. Μετά απο τόσο καιρό στο φορουμ και τόσα posts, με ξέρετε αρκετοί, οι περισσότεροι ....
(διαβάστε περισσότερα)
Don't follow me. I'm lost too...
·Το πληκτρολόγιο της ξανθιάς γραμματέως και άλλα εύθυμα....
·Φορέστε το (ενίοτε τολμηρό) χιούμορ σας...
·Για τους φυλακισμένους...
·Γυναικείος χαρακτήρας
·Αμοιβαία δώρα...
·Η απόδειξη για τη κλιματική αλλαγή
·Ομερ-Πριόνης
·Γκίντερ Φερχόιγκεν: ΑΜΑΝ
·Μη πάει ο νους σας στο πονηρό...
·Εύα for ever !
·Απόκλιση 180 μοιρών
·Σκανδαλι-στικά όνειρα...
·Ντόρα, δώστα όλα....
·τραγούδια απο το You Tube
·Prive σελίδα, AΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ KAI ΜΟΝΟ για τον Θρασσάκο (μη μπείτε οι υπόλοιποι)...
·Ο καφές είχε τη δική του ιστορία...
·Γελάνε και τα αυτιά του Γιωργου που φεύγει...
·Δώστε τόπο στα νιάτα και υπουργεία στους σαραντάρηδες
·Για τα μάτια του OTE...
·Please ask Monica for details....
·Κάπου μπροστά θα είναι το πράσσινο....
·Σκέψεις που κάνεις όταν είσαι "μαύρος" και "στη γωνία".....
·Προβληματισμοί...
·Γιατί ζορίζεστε;
·Ευχαριστίσατε τον Κύριο ημών...
·Χιουμορ απο τον Αρκά
·Οταν έχεις μεγάλη ιδέα για τον εαυτό σου...
Σύνδεσμοι


Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ Ν.ΖΗΛΑΝΔΙΑ
1261 αναγνώστες
Παρασκευή, 7 Μαΐου 2010
05:53

 

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ Ν.ΖΗΛΑΝΔΙΑ
 

αναδημοσίευση μηνύματος του kostas of millwall  στη http://www.capital.gr/gmessages/showTopic.asp?id=1671657&pg=3&pid=1671805&orderdir=asc#post_1671805
  

(Αφιερωμενο εξαιρετικα στους καρεκλοκενταυρους δεινοσαυρους της ΟΛΜΕ και στην παλαιολιθικη κοινωνια μας.)

Στα μεσα της δεκαετιας του 80 εγινε συνειδηση στον πολιτικο κοσμο ότι το εκπαιδευτικο συστημα στην Ν.Ζηλανδια χωλαινε σοβαρα . Συμφωνα με υπολογισμους το 30% των παιδιων ειχαν σοβαρα προβληματα-ιδιαιτερα αυτά που προερχονταν από τις χαμηλοτερες κοινωνικοοικονομικες ταξεις. Όλα αυτά παρα το γεγονος ότι τα τελευταια 20 ετη το κρατος αυξανε συνεχως τις δαπανες της παιδειας. Η νεα κυβερνηση των εργατικων που ειχαν κερδισει τις εκλογες αποφασισε να πρωχορησει σε ριζικες αλαγες. Το πρωτο πραγμα που εκανε ηταν να προσπαθησει να υπολογισει την αποδοση κάθε δολλαριου που εδαπανατο για την ευκπαιδευση. Προς το σκοπο αυτό προσελαβε ξενους συμβουλους (διοτι δεν εμπιστευοταν τους ειδημονες των διαφορων υπουργειων.) Η σημαντικοτερη ανακαλυψη την οποια εκαναν ηταν ότι το 70% των δαπανων απορροφουνταν από την γραφειοκρατια. Προκειμενου να αντιμετωπιστει αυτό το προβλημα η κυβερνηση προχωρησε σε βαθυτατη αποκεντρωση του εκπαιδευτικου συστηματος ενώ παραλληλα μειωσε δραστικα τον αριθμο των απασχολουμενων στο υπουργειο παιδιας.

Η διαχειριση κάθε σχολειου (δημοτικο, γυμνασιο, λυκειο,) περασε στα χερια ενός διοικητικου συμβουλιου, το οποιο εκλεγοταν απ ευθειας από τους γονεις των παιδιων που φοιτουσαν εκει. Το συμβουλιο αυτό επαιρνε τις κυριοτερες αποφασεις για την καθημερινη λειτουργια του σχολειου, συμπεριλαμβανωμενων την προσληψη και απολυση δασκαλων/καθηγητων. Στην αρχη της σχολικης χρονιας η κυβερνηση παρειχε σε κάθε σχολειο ένα καθορισμενο ποσο , βασισμενο στον αριθμο των εγγεγραμενων μαθητων. Το σχολειο μπορουσε να δαπανησει αυτά τα χρηματα όπως ηθελε ,χωρις να υποκειται σε κανεναν περιορισμο.Παραλληλα, δοθηκε στους γονεις το δικαιωμα να επιλεγουν σε ποιο σχολειο θα στελνουν τα παιδια τους. Αυτά τα μετρα ειχαν αποτελεσμα τα δημοσια σχολεια να αρχισουν να συναγωνιζονται μεταξυ τους για την προσελκυση μαθητων. Μεσα σε μια μερα 4.500 σχολεια αρχισαν να ακολουθουν το νέο συστημα.
Η μεταρρυθμιση όμως δεν παρεμεινε μονο στο χωρο της δημοσιας εκπαιδευσης.. Αγκαλιασε και την ιδιωτικη. Το κρατος εδωσε την δυνατοτητα στους γονεις να επιλεγουν σε ποιο σχολειο θα εστελναν το παιδι τους. Αν καποιος αποφασιζε να το στειλει στο ιδιωτικο , το κρατος θα κατεβαλε στο ιδιωτικο σχολειο το αντιστοιχο ποσο , το οποιο αντιστοιχουσε με το ποσο που κατεβαλε το δημοσιο για κάθε μαθητη. Στην αρχη το μετρο αυτό αντιμετωπιστηκε με μαζικη κατακραυγη διοτι πολλοι φοβηθηκαν οτι θα ειχε αποτελεσμα την μαζικη εξοδο των μαθητων από τα δημοσια σχολεια και την μεταβαση τους στα ιδιωτικα, τα οποια αλλωστε παρουσιαζαν εκπαιδευτικη ανωτεροτητα η οποια ειχε υπολογιστει σε 25%. Όμως αυτό δεν συνεβη .Αντιθετα η διαφορα μεταξυ των ιδιωτικων και δημοσιων σχολειων εξανεμιστηκε σε διαστημα περιπου ενός ετους.
Ο λογος είναι απλος.Αιφνης , οι δασκαλοι και οι καθηγητες των δημοσιων σχολειων ανακαλυψαν ότι αν εχαναν ολους τους μαθητες τους θα εχαναν και την κρατικη χρηματοδοτηση , με τελικη συνεπεια να χασουν και τις θεσεις τους. Στην αρχη , όταν ξεκινησε η μεταρρυθμιση , το 85% των μαθητων φοιτουσαν σε δημοσια σχολεια και το υπολοιπο 15% σε ιδιωτικα.Τον πρωτο χρονο των μεταρρυθμισεων το ποσοστο εκεινων που πηγαιναν σε ιδιωτικα αυξηθηκε σε 25%. Όμως τρια ετη μετα το 87% των μαθητων φοιτουσε σε δημοσια σχολεια.
Φυσικα η εκπαιδευτικη μεταρρυθμιση που εφαρμοστηκε στην Ν.Ζηλανδια δεν ηταν ένα μεμωνομενο γεγονος.Αντιπροσωπευε έναν νέο διαφορετικο τροπο σκεψης , που αφορρουσε εν γενει την λειτουργια του κρατους. Τον νέο αυτό τροπο σκεψης προεβαλε η σοσιαλδημοκρατικη κυβερνηση όταν πηρε την εξουσια. Η νεα συλλογιστικη βασιστηκε σε δυο πολους.
1) Στην αναγνωριση του γεγονοτος ότι η παροχη διαφορων κοινωνικων υπηρεσιων εχει στοχο να ωφελησει τους αποδεκτες και όχι τους παραγωγους.Ετσι πχ ο λογος για τον οποιο υπαρχουν τα σχολεια δεν είναι για να διοριζονται οι καθηγητες και οι γραφειοκρατες του υπουργειου παιδιας, αλλα για να μαθαινουν γραμματα οι μαθητες.
2) Στην αυστηρη αξιολογηση των αποτελεσματων μιας συγκεκριμενης κοινωνικης δαπανης.Καθε δαπανη θα επρεπε να αξιολογειται στηνβαση του ερωτηματος <Τι δημοσιο ωφελος αντιστοιχει σε αυτό το ποσο χρηματος?>
Τα δυο αυτά ερωτηματα σημερα, στις περισσοτερες δυτικες χωρες θεωρουνται αυτονοητες κοινοτοπιες.Το γεγονος όμως ότι σε ορισμενες χωρες όπως η ελλαδα, αυτά θεωρουνται αναπτρεπτικα, απλα δειχνει ποσο εχει αποκλινει ο εγχωριος τροπος σκεψης από τις βασικες αρχες του ορθολογισμου.

ΥΓ. Κατά τα αλλα καληνυχτα, καλη απεργια και εμεις κοροιδα αδελφια συνελληνες καλα φροντιστηρια!!
 

Σχόλια

07/05 06:42  jerri
Καλημέρα
Πραγματικά νομίζω ότι όλοι έχουμε ξεκινήσει την πλάκα εδώ μέσα!
Γιατί δεν απαυθύνεις το ερώτημά σου στους καρεκλοκένταυρους και τους ανευθυνουπεύθυνους του υπουργείου παιδείας;
Η δουλεία της ΟΛΜΕ είναι να υπερασπίζει τα δικαιώματα των λειτουργών μέσης εκπαίδευσης και όχι να χαράζει την εκπαιδευτική πολιτική. Αναρωτιέμαι ποια είναι η δουλειά του υπουργείου παιδείας όταν με το που αλλάζει ο υπουργός αλλάζουν τα πάντα ακόμη και αν δεν έχει αλλάξει κυβέρνηση... Έχει άραγε καμία συνέχεια αυτό το κράτος;
Είπαμε φταίνε για πολλά οι συνδικαλιστές αλλά έλεος!
Δηλαδή μια ομάδα δε θα επιχειρήσει να βάλει γκολ γιατί οι αντίπαλοι έχουν καλό τερματοφύλακα...;
07/05 09:05  shareholder-cs
Jerri μου, αναδημοσίευση ακριβώς οπως ήταν, έκανα...
07/05 13:11  jerri
Καλά ούτε το υστερόγραφο; Με απογοητεύεις...
Με ποιον θα "λογομαχήσω" σήμερα...;
10/06 22:32  gerom4x4
shareholder-cs
φίλε μου αγαλλίασε η ψυχούλα μου αφού ανακάλυψα στο άρθρο σου, είτε είναι γραμμένο από σένα είτε όχι, ότι υπάρχουν κι άλλοι ελέφαντες σ΄αυτό τον πλανήτη (όπως εγώ) κι ας είναι ή μακριά και πολλοί (όπως οι Ζηλανδοί) ή κοντά και λίγοι (όπως εσύ)

όσο υπάρχουν πάντως τέτοιοι, που τολμούν να ψάχνουν, να εναντιώνονται στο όποιο κατεστημένο, υπάρχει και επίδα

ευχαριστώ

(δεν μπορώ, δεν θέλω να σου περιγράψω τι έχω τραβήξει και τι έχω συναντήσει, ασχολούμενος κάποια χρόνια με τους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων)
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
11 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
Η καλύτερη πληροφορία είναι η σωστή σκέψη



free counters

Athens





Get your own Box.net widget and share anywhere!

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις